Har inget bra svar, men jag började också undra när jag såg lite olika bud om vad som gäller. Jag var trög nog att ta för givet att man kunde använda både kod och tag.

Skickade en fråga till Security Warehouse där jag precis beställt mitt kit och de svarade idag att KP-160 enbart fungerar med taggar... Jag hoppas att de har fel och att de (utan att ha koll) fått in den nya versionen av panelen som klarar både och, men jag är inställd på att köra med tag.
 
Redigerat:
tabugman skrev:
Har inget bra svar, men jag började också undra när jag såg lite olika bud om vad som gäller. Jag var trög nog att ta för givet att man kunde använda både kod och tag.

Skickade en fråga till Security Warehouse där jag precis beställt mitt kit och de svarade idag att KP-160 enbart fungerar med taggar... Jag hoppas att de har fel och att de (utan att ha koll) fått in den nya versionen av panelen som klarar både och, men jag är inställd på att köra med tag.
Sitter i exakt samma sits, får troligtvis mitt paket imorgon. Va helt 100 på att panelen klarar kod, vad är annars vitsen med en touch Panel? :( Men läste dumt nog manualen efter att jag hade lagt ordern.

Om nu klsab har en ny version av panelen som klarar kod så borde faktiskt security warehouse ha det också. Om dom inte har haft många gamla på lager...

Visonic släpper ofta sina grejer sent på den svenska marknaden så hoppas personalen på security warehouse har fel.
 
rodak skrev:
Sitter i exakt samma sits, får troligtvis mitt paket imorgon.
Lite OT, men hur lång var din leveranstid? Mitt paket skickades går tisdag med InterLink (deras DPD Europe By Road-tjänst). Kollar man på trackinginfon så beräknas paktet vara framme nästa onsdag. Låter rätt långsamt i mina öron...?
 
Jag beställde i torsdags (skickades fredag) , och det är på bil för utkörning nu. Min beräknade leverans är 25e så det går snabbare än den beräknade.
 
  • Gilla
tabugman
  • Laddar…
rodak skrev:
Jag beställde i torsdags (skickades fredag) , och det är på bil för utkörning nu. Min beräknade leverans är 25e så det går snabbare än den beräknade.
Ok, med llite tur så kommer mitt paket på fredag då (beställde i måndags, skickades i tisdags). Du och jag lär ju ha samma version av panelen så du får gärna återkomma med hur det går för dig :)
 
Återkommer när jag kommer hem, paketet har tagits emot av sambon :)
 
På kartongen står det 14.11.2012. F/W:1.1.03 Alltså en ett år gammal modell. Manualen tyder på att det inte finns möjlighet att knappa med kod :(
Undra om dessa går att uppdatera?

Känns rätt värdelöst att ha en sån nu, kunde lika bra köpt Kp-140/141.

Återkom när du får din om du får en nyare modell.
 
Ajdå, det var ju tråkigt... Återkommer när mitt larm landat, förhoppningsvis i slutet på denna veckan då.
 
Synd för dig Rodak :(
Ja min kp-160 hänger bara å samlar damm!
 
Lyfter tråden.

Går kp-160 att uppdatera i firmware så man kan skriva kod?
Någon som vet?
 
Hejsan,

Jag har "slagits" med Security Warehouse ang detta. Kolla i denna tråd. http://www.securitywarehouse.co.uk/forums/topic/2946-use-kp-160-as-a-keypad-to-powermaster-10/
"Sadly the UK and EU work on a different bandwidth, and the UK version has not yet been released. We currently stock the KP-160 with symbols only, for arm/disarm by prox"
Därför fungerar KP-160 från KLSAB och inte den från England enligt SECW. På kartongen till den svenska kp-160 står att den fungerar med keypad eller keytags. Dessutom delas knapparna på KP-160 med symboler/siffror på den svenska versionen.

Bilderna har jag fått av KLSAB i Karlstad efter telesamtal. Måste säga att dom har en mycket imponerande kunskap och service av sina produkter!! :)
IMG_2106[1].jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
IMG_2105[1].jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


//Uffe
 
Redigerat:
  • Gilla
BigR
  • Laddar…
Bra skrivet i tråden ulf.
Och tack för att du dela med dig så man vet svaret angående detta dilemma.
När du hör nå nytt om detta.
Skriv gärna vi är många svenskar med engelska larm enheter som behöver uppdateras.
By the way.
Du som verkar ha koll;-)
Uppdatera från v.16 till v.17.
Kan man göra det?
Själv?
Tack igen. Guld värt.
Slipper jag liggaå grubbla på detta å får mer sömn istället:-D
 
Tack för dom orden Patteras.
MEN jag har ingen kolla alls när det gäller PM 10 :) Jag går i köp tankar och läste inläggen i de olika forumen. Och sedan är jag envis!
Det bästa svaren på mina frågor har jag fått från KLSAB i Sverige. Han har koll!! Verkar vara många som har problem med GSM modulerna. Något du råkat ut för?
 
Okej:)
Japp min gsm modul är på väg till England. Den reagerade ej på inkommande sms. Men den skickade sms vid larm.
Men de kommer nog lösa sig:)
Annars kanon nöjd med köpet från England. Men de är ju bara priset som gjorde att jag handlade där. Nästan halva priset.
Klsab verkar ju dock stå för mest kunnande, trygghet å service.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.