I vissa forum kan man välja att visa alla inlägg från en vald skribent i en diskussionstråd (och dölja alla andra) – en funktion som gör det betydligt lättare att hitta både bland egna och andras inlägg. Jag har stört mig vid flera tillfällen på att funktionen saknas här. Går det att införa?

(Om ni vill se hur det funkar kan ni t.ex. kolla i diskussionsforumet på familjeliv.se. Vid varje inlägg kan man under avataren för respektive skribent välja "visa endast" – klickar man där rensas diskussionstråden från alla inlägg av övriga skribenter, det går förstås att återställa tråden så att alla inlägg visas igen.)
 
  • Gilla
Fotografen
  • Laddar…
Ja, den funktionen saknar jag också ofta, +1 på den :)

Hoppas den ligger högt upp på er lista på att-göra-saker :)
 
Det finns redan. :) Klicka på sök i ämnet uppe till höger, och sedan Avancerad sök.. På nästa sida, fyll i rutan Användarnamn och klicka sök.
 
Mikael_L
FYI
Jag har inte saknat funktionen. Även om jag nog kan se en liten liten finess med den. Men jag själv kan nog gott nöja mig med Johan's "lösning".


edit:
Ärligt talat skulle jag tycka att en tråd blir stympad och tappar allt sammanhang om man inte ser vad alla har skrivit, ty de flesta inlägg är ju en respons på något annan skrivit.
Men visst, söker jag vad en viss person har skrivit, för att jag läst det tidigare, och söker just bara det inlägget, ja då är det ju bra.
Men det är inte speciellt ofta jag behöver detta.

Men på familjeliv finns en annan speciell grej. Första inlägget, trådstarten, syns överst på alla sidor. Den grejen kan jag se som lite intressant. Ev hjälper det t.ex. till att hålla trådar från alltför mycket offtopic.
Jag är dock inte säker på ifall det är tillräckligt bra för att jag ens vill föreslå det här. :surprised:
 
Redigerat:
I långa trådar där man vill se om TS gjort något"vad hände sen inlägg" hade denna funktionen varit helt suverän....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.