Hej.

Jag noterade en "klump" på vårat inkommande vatten då vi flyttade in i radhuset för ett år sedan. Misstänkte att det handlade om något filter av något slag. Inte funderat så mycket på det men bestämde mig häromdagen för att titta närmare. Hittade denna logga som var riktad in mot väggen så man inte ser den utåt. Var svårt att få en bra bild på det pga konstig vinkel.

ImageUploadedByByggahus.se1362640047.750540.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Gissa om jag blev lycklig när jag insåg att vi har virvlat vatten, plus och minus i balans och allt detdär!! Efter lite googlande upptäckte jag att riksdagen har en likadan... Då måste det ju vara jättebra vaaaa?
 
  • Gilla
  • Haha
Automationsingenjören och 1 till
  • Laddar…
Bertil har ju ett imponerande utbud av produkter! Luftvirvlare, resevirvlare och z-ringar! Grymt!

Hur är det, mår era akvariefiskar bättre sen ni flyttade? Har de ynglat av sig i större omfattning än innan?


Det är nästan synd att man inte riiiiktigt tror på sånt där, då kanske man hade varit en bättre människa på alla sätt idag. :D
 
  • Gilla
Automationsingenjören
  • Laddar…
Grattis!
Då vet du ju varför du mått så bra sen du flyttade in, för visst har du märkt en stor skillnad?
 
  • Haha
Automationsingenjören
  • Laddar…
Vilket underbart bonnfångeri:D

VATTENVIRVLARE I ROSTFRITTUnderhållsfria. Inga röliga delar som slits. Vattnet går runt vänster- och högervridna spiraler - i en speciell kombinationsom ger vattnet förstärkt tvåpolighet. Med virvlat vatten i dricksvattensystemet - och än bättre även i värmerörsystemet - kan energier från elektriska apparater, från fjärr- ochgolvvärme balanseras. Energierna går genom vattenrörens väggar. Motsvarande effekt kan även uppnås genom att ställa ut vatten i öppna eller slutna kärl samt vattna växter med. Virvlingen ger regelmässigt en smakförbättring. Ett mjukare vatten som fuktar bättre, vilket gör att mankan minska mängden tvätt- och diskmedel samt schampo
.

http://www.plusminus.st/produkter.htm
 
  • Gilla
  • Haha
-PC- och 2 till
  • Laddar…
Hahaha behöver du inte lika mycket schampo heller! :)
 
ToRy skrev:
Bertil har ju ett imponerande utbud av produkter! Luftvirvlare, resevirvlare och z-ringar! Grymt!

Hur är det, mår era akvariefiskar bättre sen ni flyttade? Har de ynglat av sig i större omfattning än innan?


Det är nästan synd att man inte riiiiktigt tror på sånt där, då kanske man hade varit en bättre människa på alla sätt idag. :D
Ja visst är det fantastiskt! Jag ska utforska detdär med z-ringar, det låter faktiskt jättespännande.

Kan ovirvlat vatten vara källan till den psykiska ohälsan i samhället? Hade fler arbetsgivare installerat vattenvirvlare hade förmodligen antalet utbrända minskat. Listan med fördelarna är nästan hur lång som helst!

Ska skriva mail till föregående ägare och tacka för att dem lämnade kvar den!
 
Realdoolar skrev:
Ska skriva mail till föregående ägare och tacka för att dem lämnade kvar den!
Hälsa att jag hoppas de kryar på sig snart! Kan ju inte må nå' bra nu när de vart utan sin vattenvirvlare i ett år... :D
 
Lostmoose skrev:
Grattis!
Då vet du ju varför du mått så bra sen du flyttade in, för visst har du märkt en stor skillnad?
Ja, jag VAR naiv och trodde det handlade om förbättrad boendemiljö i övrigt. Men NU förstår jag.
 
  • Gilla
Automationsingenjören
  • Laddar…
Realdoolar skrev:
...Efter lite googlande upptäckte jag att riksdagen har en likadan... Då måste det ju vara jättebra vaaaa?
Ja, att riksdagen har låtit sig luras måste ju vara ett kvalitetsmärke :confused:

En större samling inkompetenta, outbildade människor är väl svår att hitta.

Ett exempel:
http://www.youtube.com/watch?v=xa2Cag9OrHc
 
  • Haha
  • Gilla
-PC- och 1 till
  • Laddar…
KnockOnWood skrev:
Ja, att riksdagen har låtit sig luras måste ju vara ett kvalitetsmärke :confused:

En större samling inkompetenta, outbildade människor är väl svår att hitta.

Ett exempel:
[länk]
Ett annat exempel ifrån samma gubbe :D Känns som en riktigt viktig fråga...

"Ett irritationsmoment för landets mjölkdrickare är att färgsättningen på olika mjölkprodukters kartonger varierar över landet. I vissa områden är t.ex. standardmjölkens kartong röd, mellanmjölkens grön, lättmjölkens blå och minimjölkens gul, medan det på andra håll i landet kan vara helt annorlunda! Detta kan vara förvirrande för mjölkkonsumenter på resande fot och kan leda till felköp. En enkel åtgärd vore därför att införa standardiserade färger för olika mjölkprodukters kartonger, oavsett var de produceras och säljs i landet."
 
  • Haha
Automationsingenjören
  • Laddar…
Man kan virvla sitt eget vatten!

Jag gör det dagligen i te- eller kaffekoppen. Måste ju fungera eftersom jag lever och kan skriva detta:D
 
  • Haha
-PC- och 1 till
  • Laddar…
Finner inga priser tyvärr..
Brukar vara ett evigt gnällande på mtr priser för VVS...
Misstänker starkt att när denna faktura landar i brevlådan kan de flesta hålla sig för skratt...
 
  • Gilla
Automationsingenjören
  • Laddar…
Borde man inte bli snurrig när man dricker virvlat vatten?
 
  • Gilla
sj6
  • Laddar…
Mitt vatten virvlar när det rinner ut i avloppet:D
 
Taxen skrev:
Mitt vatten virvlar när det rinner ut i avloppet:D
Du är inte rädd för att det kan ha motsatt verkan? Sätt nu genast in inte en, men två vattenvirvlare vid varje tappställe. För säkerhets skull bör du sätta en på inkommande också.

P.s. Vågar jag berätta för min fru? Tror ni hon kan uppfatta det som "lite flummigt"?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.