M
Höll på att få skrämselhicka.

Bygger köksö och skall ha en laminatskiva på toppen med virrvarrlaminat och eklist.

Fick offert där eklisten (smal rak list) kostar lika mkt som skivan i sig (?!) dvs 2000 för skiva och 2000 för list.

Känns smått galet i min värld. Hur i allsin dar kan en tunn 2-3 mm eklist runt en skiva med mått 150x64 cm gå på 2k?

Är detta alltid priset för denna typ av skiva?
 
Det är väl arbetet som kostar misstänker jag.
 
Jag gissar att det inte är listen utan monteringen som är det dyra.
 
Räknar man på skivor från LG i prisklass b så hamnar man på detta.


List 1840:-
Bänkskiva 1875:-
+ ev frakt

På hemsidan (den du länkade) ifall man fyller i dina mått och går hela vägen till beställning där momsen läggs på så hamnar man på 3348:-
Vet ej ifall frakt ingår.
 
Tänk bara på att de olika virrvarr laminaten kan se lite olika ut. Jag tror det är hth som levererar den som är mest lik originalet . T.e.x. Lg:s går lite åt rosa/beiget
 
A
D DaDolly skrev:
Tänk bara på att de olika virrvarr laminaten kan se lite olika ut. Jag tror det är hth som levererar den som är mest lik originalet . T.e.x. Lg:s går lite åt rosa/beiget
Men virrvarr är en formicaprodukt, oavsett vem som sedan använder den. Har du sett den färgskiftningen i verkligheten eller bara på skärmen? Mig veterligen finns det endast ljus och mörkgrå, och jag köper ganska mkt laminat per år.
 
Frakten kostade 1195:- på den webbsidan du länkade såg jag nu
 
M
D DaDolly skrev:
Frakten kostade 1195:- på den webbsidan du länkade såg jag nu
Såg det med.

Blev bara chockad att det kostar 2000 kr för en eklist. Känns inte rimligt när hela skivan med laminat och allt går på samma...
 
Jag har sålt och monterat bänkskivor från LG främst i ca 10 år. Och det har aldrig funkat med deras virrvarr när folk vill ha klassiska Perstorp virrvarr . De kallar den för virrvarr silver på lg
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
A
D DaDolly skrev:
Jag har sålt och monterat bänkskivor från LG främst i ca 10 år. Och det har aldrig funkat med deras virrvarr när folk vill ha klassiska Perstorp virrvarr . De kallar den för virrvarr silver på lg
Jag såg nu att de kallar den för det. Lite underligt att Formica kallar den vit, och LG silver. Det är formica F6943 som används i båda fallen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.