Förstår att när man beställer hemleverans att det inte blir som när man väljer själv och brukar därför lägga till lite extra. Beställde nu lite blandat virke, bland annat 1st 8m lång fingerskarvad 45x195 C24. Blir ju dyrt/orimligt att beställa 2st (100% extra) av dessa när man bara ska ha en, de är ju ganska dyra. Får leveransen och ser på den att i mittenpartiet finns en genomgående spricka, ca 60 cm på ena sidan och ca 30 cm på den andra.
Tänkte försöka reklamera denna hos Beijer. Hur hade ni gjort?

Virke med spricka framför Beijer Byggs logo, antydan till reklamation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jo jag vet hur jag ska gå tillväga. Var mer nyfiken på hur ni hade gjort, hade ni reklamerat eller inte? Är jag för kräsen?
 
T
Aha, fattade inte det......

Anser du att du inte vill ha den så är det ju bara att skicka tillbaka. Enligt distansköpslagen så har du ju 14 dagars ångerrätt. Dock får du nog pröjsa frakten själv tror jag..
 
T
Sen bara för att det inte är sprickbildning på en ny du köper betyder det inte att den kommer hålla för alltid
 
Vid ångerrätt så måste jag själv stå för returfrakten. Vid reklamation så behöver jag nog inte tänka på den biten.
 
Om jag tolkar traguiden.se rätt, så är det inte tillåtet med genomgående sprickor på C24, endast tillåtet vid ändträet och då max 15 cm. Denna är i mitten och upp mot 60 cm.
 
Jag hade kontaktat min säljare på beijer och frågat om det ska se ut sådär. Gjorde det själv när jag fick en (av fyra) 195x45 som såg ut som en propeller (låg den plant i ena änden så stack den upp 3-4cm i ett av hörnen i andra änden). Säljaren undrade hur jag ville göra, behövde ingen nu nu, så blev kreditering för motsvarande belopp på fakturan. Generellt, Beijer är mycket bra att ha att göra med när det gäller reklamation, men virke, de kan de inte om du frågar mig.
 
Har skickat ett e-mail med bild till han som skickade mig orderbekräftelsen. Jag kan återkomma med deras svar, förhoppningsvis i morgon.
 
  • Gilla
JSten och 1 till
  • Laddar…
Fick nu detta till svar, låter lovande men får invänta slutgiltigt besked:

Hej Jon,


Jag har skickat ditt ärende vidare till reklamation och bett dem återkoppla även till mig. Det ska enligt eget tycke inte vara några konstigheter med ett materialskifte.

Hör gärna av dig igen om du inte fått något besked senast imorgon.
 
  • Gilla
JSten
  • Laddar…
Fick ett glädjande besked. Snygg och snabbt jobbat av Beijer!

Hej igen,


Du får nytt material under dagen imorgon.
 
  • Gilla
JSten
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.