Hej,

Har idag ett slitet trallgolv i uterummet. Jag skulle kunna tänka mig att vinylgolv skulle bli fint. Men skulle det verkligen fungera? Tänker främst på värme/kylan m.m. och ifall vinylgolv lämpar sig till uterum.
 
Vinylgolv lämpar sig ej i uterum pga värmen på sommaren. Kolla in Neo 2.0 golvet på Byggmax.
https://www.byggmax.se/golv/designgolv/designgolv
Detta golv är en slags komposit som lämpar sig väl för uterum. Kräver dock ett stumt underlag. Vid lite svikt kan det bli sprickor på noten och fjädern.
 
Hej,
Tack för svar. Med andra ord lämpar sig neo 2.0 golv bättre för uterum? Tror du jag kan lägga dessa på befintligt trätrall i uterummet?
 
Det beror på hur stumt ditt golv är. Minsta lilla svikt så kommer Neo golvet att spricka. Som sagt så är noten och fjädern känsliga. Golvplattorna känns som hårdplast. Vet att det kommit en del reklamationer på just det ( jobbar ej på Byggmax) men detta beror på svikt just i underlaget.
 
s97danl skrev:
Det beror på hur stumt ditt golv är. Minsta lilla svikt så kommer Neo golvet att spricka. Som sagt så är noten och fjädern känsliga. Golvplattorna känns som hårdplast. Vet att det kommit en del reklamationer på just det ( jobbar ej på Byggmax) men detta beror på svikt just i underlaget.
Vad finns det mer för alternativ än neo golvet? Verkar vara väldigt känsligt med Neo och förmodligen inte lönt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.