Jag tänker fixa vintervatten till sommarstället via en tank som jag fyller upp. Då jag är helt ny på detta så behöver jag all hjälp jag kan få.

Pump med tryck kärl. Förslag på produkt? Det bör väl vara men någon form utav automatik dvs när vattenkranen slår på och trycket minskar i kärlet så går den igång.

Rening? Vi har bra kvalitet på vattnet och det är inga problem med det. Detta vatten kommer ju dock att stå ett tag och även om vi inte dricker så mycket så vore det ju bra att rena. Vad är bäst? UV lampa? Annat? Kom gärna med förslag.

Förslag på tank som ryms i matkällaren (som kommer att ha frostvakt). Har kanske 1,40 i höjd och skulle behöva en tank på 1-1,5 kubik.

Om ni också har koll på hur man går tillväga för att rengöra tanken inför säsongen så tar jag gärna tips.

Annat att tänka på? PS Har ganska begränsad budget för detta så ta gärna med det när ni föreslår produkter. Men finns det ett färdigt paket så kan vara värt lite extra. DS

Tack på förhand.
 
Det du behöver är en pumpautomat. Finns på jula, biltema,classe osv.

Kör på Ibc-tank, de är på 1kubik. Om du köper begagnad så får du vara noga med vad som förvarats i dem tidigare. Den behöver också vara livsmedelsgodkänd.

Lycka till!
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.