Vi har lite problem att hitta bra vinterskyddskor i damstorlek. Just nu har min fru ett par Techno från K-Rauta som i och för sig är fodrade. Tyvärr är fodret inte tillräckligt bra vid tårna samt att tåskyddet är tillverkat i metall vilket får sina konsekvenser när det är minusgrader utomhus. Någon som kan tipsa om några bra skyddskor/kängor för vinterbruk i damstorlek?
 
Arbesko har skor i alla storlekar och varianter. Vet ej var man köper det bäst hos dig.
 
Ta en sväng till Arbetsklädshuset i Bromma. Normalt väldigt välsorterade. http://www.akh.nu/

Fredells börjar också bli rätt stora på kläder och skor. Även Svedol brukar vara värt ett besök. Damutbudet har jag dock ingen koll på.
 
Swedol har bara vanliga arbetsskor för damer (enligt webshoppen). Däremot hade akh.nu såg jag, får försöka få loss frugan från hennes jobb och kolla någon dag. Synd att de inte hade öppet på lördagar.
 
Är du säker på att det ska vara vintersskor? Jag har alltid kört med en standard Sievikänga (på Swedol: SIEVI SKYDDSKÄNGA AL HIT 6) med ett par extra och tjocka strumpor i vintertid. Funkar utmärkt sommar som vinter trots att kängans foder inte är tjockt (ser att den kallas varmfodrad men utan extra strumpa så fryser man).
 
Jag kör med ett par vanliga Arbesko 412 och har inte upplevt att de blir kalla trots tåhätta och stål i fotvalvet. Brukar ha ett par vanliga enkla strumpor.
 
Jag och frun har SIEVI, bara det att damstorlek inte fanns på hyllan men det gick att beställa.

De är varma pga att de är rymliga men är det riktigt kallt då tar man dubbla "tunnstrumper"

Protte
 
ULL är det enda som hjälper när man bygger ute bland igloos och isbjörnar. :D
Kör man på ullstrumpor så räcker det med en strumpa i vilka-skor-som-helst, då slipper man dessutom att det blir jättegaloscher om man kör samma skor på sommaren.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.