Hej!
Jag ska ta upp mot trädgården med skjutdörrar tänkte jag. Ca 3 meter brett och 2.1 högt. Jag tycker det är jättesvårt att utvärdera isoleringen, kan någon dela med sig av erfarenhet/kunskap eller till och med tipsa om ett bra märke. Isoleringsförmåga i första hand men pris är så klart också en faktor:)

Om någon har erfarenhet kring om bygglov krävs (huset har mycket stora fönster i övrigt öven om inte så breda så tycker inte riktigt karaktären på huset ändras) så är jag tacksam.
Stort tack för hjälpen!
Åsa
 
A asaabsolut skrev:
Hej!
Jag ska ta upp mot trädgården med skjutdörrar tänkte jag. Ca 3 meter brett och 2.1 högt. Jag tycker det är jättesvårt att utvärdera isoleringen, kan någon dela med sig av erfarenhet/kunskap eller till och med tipsa om ett bra märke. Isoleringsförmåga i första hand men pris är så klart också en faktor:)

Om någon har erfarenhet kring om bygglov krävs (huset har mycket stora fönster i övrigt öven om inte så breda så tycker inte riktigt karaktären på huset ändras) så är jag tacksam.
Stort tack för hjälpen!
Åsa
Nu är det många år sen jag byggde vinterträdgård (15år)
Då valde jag i en katalog mellan 2 stycken.
Körde och tittade på dom och valde att köpa en tredje variant på samma firma.
Så mitt tips är kör och titta, känn och kläm lite på några ställen.
Vill inte rekommendera dom jag köpte, inte för att dom var dåliga utan det händer mycket på dessa åren.
Tyvärr så är det nog lite så att kvalitet kostar, vinterisolerade skjutpartier är inte gratis.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.