Jag har precis avslutat sommarens projekt, gjuten garageplatta 10x6 meter. Jag fick till fin yta på plattan och vill inte att den ytan förstörs under vintern. Tanken är att så småningom (nästa sommar), när jag fått upp väggar och tak, ytbehandla med vattenglas och det skulle vara bra om jag kunde undvika att betongen missfärgas av allt boss som flyger omkring under hösten och blir liggande (barr, löv och annat elände). Nu ligger det en heltäckande presenning över, men är det någon risk att låta den ligga över vintern? Det här handlar om Norrbottens inland, mycket snö och kallt. Jag tänker att det kanske kan bli nån sorts frysskador, ytsprickor, mögel eller annat. Eller är jag bara nojig?
Nyligen gjuten garageplatta täckt med presenning i skogsmiljö för att skydda ytan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Varför inte behandla med vattenglas redan nu?
 
Det är ingen som helst fara. Ganska överflödigt att ens ha den täckt.
 
Instämmer med föregående.

Om det känns bättre för dig så ha det täckt annars kan du nog ha den otäckt. Ta bara med dig en Piasavakvast till våren.
 
Okej! Kommer nog behålla presenningen på, när den nu ändå ligger där. Att jag inte vattenglasar nu är nog mest för att jag eventuellt slår till med epoxilackning om jag tycker jag har råd, och för att tiden tagit slut, har 30 mil till plattan nu och semestern slut...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.