Hej!

Jag skulle höra om någon kan hjälpa mig med förslag på vad jag skall beställa från Rinkaby Rör.

Jag har ett 40 slang som kommer upp ur marken från pumpen. Här vill jag ha en vinkelkoppling med förminskning från 40 till 32, på 32 slangen vill jag sedan ha en av o på stängningsventil. Från ventilen vill jag ha en koppling som passar snabbkoppling till Gardena systemet.

tack på förhand
 
Är denna koppling förminskning från 40 till 32 slang?? (In 40 slang och ut 32 slang).
 
Svar: ja
 
En gissning utan att kolla upp det är att kopplingen är för en slang som är 40 utvändigt och 32 invändigt. Misstänker att du får köpa lösa kopplingar till slangen och en separat vinkel eller dra 40 mm slang hela vägen.
 
Jag tror också att kopplingen är för samma slang både in och ut, inte någon förminskning.

Kan man köpa lösa delar och sammanfoga dessa så man får en vinkelkoppling där yttermåttet på ingående slang är 40 och utgående till en yttermått slang 32 ???
 
Köp en lös vinkel med gänga i båda ändar och lösa kopplingar som passar på slangen köp även lin och pasta så det blir tätt allt finns på rinkabyrör.
 
Samoto skrev:
Jag tror också att kopplingen är för samma slang både in och ut, inte någon förminskning...
Ni har rätt allihop!

Jag lurades av att ytterdiameter på en slang är = innerdiameter på nästa större.

Måste erkänna att det är svårt, eller kanske omöjligt, att välja rätt utifrån infon på Rinkaby.

Men de har 6 mån returrätt som tur är :)
 
det är 40 i båda ändar av denna....
 
Jag skulle prova 1 st art nr 2298 1 st art nr 2302 samt 1 st vinkel art nr 4253 men kolla så det är rätt innan du beställer.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.