Hej,

Jag ska fästa en bänkskiva i en byrå. Men ibland skulle jag behöva dela bordsskivan från byrån (bl.a. när ja ska komma åt att putsa fönstrena).

Jag tänkte att det borde finnas vinkeljärn med en sprint som man kan ta bort vid behov och därmed dela bänkskivan från byrån. Men jag hittar ingen.

Känner någon av er till var jag kan finna detta?
Eller förslag på annan lösning?

Tack!
 
A _ametist_ skrev:
Hej,

Jag ska fästa en bänkskiva i en byrå. Men ibland skulle jag behöva dela bordsskivan från byrån (bl.a. när ja ska komma åt att putsa fönstrena).

Jag tänkte att det borde finnas vinkeljärn med en sprint som man kan ta bort vid behov och därmed dela bänkskivan från byrån. Men jag hittar ingen.

Känner någon av er till var jag kan finna detta?
Eller förslag på annan lösning?

Tack!
Kansas vinkeljärn med vingmutter och en gängad stång som du fäster allt med?
 
Ja, det kan vara en lösning!
Hade hoppats/trott att det fanns en färdig lösning bara ...
 
Hej,

Ja, sådana är smarta... Jag skulle dock behöva någon som gör att det går att lossa byrån från skrivbordet helt från varandra emellanåt.
Det optimala vore ett gångjärn där man kan ta bort sprinten emellan så att de båda gångjärnsdelarna separeras - och därmed även skrivbord och byrå. Sen är det lätt att fästa ihop dem igen. Skrivbordsskivan jag har är drygt 2 meter lång, så det finns inte plats att vinkla ner den.
 
En drygt 2m lång bordsskiva ca 60 cm bred är ganska tung att stå och jonglera med, du får skruva fast byrån i väggen annars kommer den att tippa framåt mot dig.
 
C
A _ametist_ skrev:
Skrivbordsskivan jag har är drygt 2 meter lång, så det finns inte plats att vinkla ner den.
Ah, jag såg framför mig något betydligt mindre, mer som ett litet sideboard.
 
Vanliga gångjärn brukar väl bestå av en sprint??
 
Jag har inte hittat någon som man kan sära när den är fastskruvad i respektive sidor, dvs att man ska kunna ta bort sprinten också. Finns det?
 
Annars många vanliga gångjärn till typ dörr och fönster.. då kan man ju också "haka på" skivan?
 
Violina Violina skrev:
[länk]

Bara som ett exempel..
Hej,
Går sprinten att ta bort när man väl skruvat fast den i byrån och bänkskivan. Jag ser inte riktigt det.
 
Sprinten är nitad/stukad men om du filar bort stukningen i ena änden så går sprinten att ta ur.

Protte
 
Ja, så får man göra i så fall. Hade hoppats det fanns en färdig variant....
Finns det inte?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.