Hej alla byggare!
Det är så att jag ska börja renovera hela min bostadsrättslägenhet inom en snar framtid och då skulle jag vilja göra så att det blir som vindsvåningskänsla över hela lägenheten, men jag skulle behöva lite tips och därför tänkte jag höra om det finns någon här som har några bra förslag på hur man kan göra för att få till det på ett bra sätt.

Tack på förhand
 
Du menar lutande tak och sämre ytor då eller? :) Beskriv vad du vill åt...Synliga gamla bjälkar och dyl eller?
 
eller kanske snedtaksfönster? Hur högt upp är lägenheten och vad finns ovanför?
 
Ja bjälkar är bra det har jag själv tänkt på, det finns väl nån sorts fuskbjälkar om jag inte minns fel. Jag bor högst upp i ett 3-våningshus så ovanför är det väl nån sorts vind tror jag. Snedtak är ju mysigt men takfönster kan nog bli lite dyrt och jag tror nog inte föreningen är så jätte pigga på det.
Jag vill ha en ljuslägenhet med bjälkar och dom där lite roliga planlösningarna t ex snedtak fast man kanske tar bort för mycket boyta då och nån liten nivåskillnad kanske (om man nu får göra sådana ingrepp för föreningen).
Ni får gärna komma med flera förslag.
 
Snedtak i en vanlig lägenhet?
 
zplinter skrev:
Ja bjälkar är bra det har jag själv tänkt på, det finns väl nån sorts fuskbjälkar om jag inte minns fel. Jag bor högst upp i ett 3-våningshus så ovanför är det väl nån sorts vind tror jag.


Snedtak är ju mysigt men takfönster kan nog bli lite dyrt och jag tror nog inte föreningen är så jätte pigga på det.

 Jag vill ha en ljuslägenhet med bjälkar och dom där lite roliga planlösningarna t ex snedtak fast man kanske tar bort för mycket boyta då och nån liten nivåskillnad kanske (om man nu får göra sådana ingrepp för föreningen).
 Ni får gärna komma med flera förslag.
Alltså kommer du att ta vinden ovanför i anspråk, eller....... ??, hur och var hade du annars tänkt montera in takfönster, eller har jag missförstått alltihop??

MVH//Christina.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.