Jag skulle vilja ordna någon enkel typ av fast stege/trappa till vår vind, och använda den befintliga luckan från 60-talet. De flesta varianter jag hittat på nätet med lucka och trappa ser för stora ut för mitt utrymme under luckan. Dessutom vill jag undvika att behöva ta upp ett nytt hål.

Någon som har tips på någon bra lösning? Kanske någon teleskopstege, om de går att fästa på något bra sätt?

Luckans mått är ca 75x55 cm.

Gammal vindslucka i taket ovanför en dörr i ett hem, öppen med mörkt utrymme synligt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Finns teleskopstegar som du kan förvara i garderob.
images
Blir nog svårt att få en smidig fastsättning i luckan.
 
thomas33 thomas33 skrev:
Finns teleskopstegar som du kan förvara i garderob.
[bild]
Jag skulle helst vilja ha något som jag kan fästa i luckan, eller på golvet ovanför luckan. Men en sån där i garderoben kanske det får bli annars, om det blir för krångligt.
 
En idé hade varit att flytta gångjärnen till ena kortsidan och därmed få en mer vanlig taklucka och större möjlighet att sätta fast en stege på den.
 
  • Gilla
88-65
  • Laddar…
Min lucka är 55 x 110 cm och har en fastsatt vikbar stege, men det kanske går att få till det för dig med en teleskopstege, skruvad fast i luckan. Dock behöver du någon typ av fjädrar för att smidigt kunna stänga och öppna luckan.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.