Håller på att bygga ut fritidshuset på plintar och har en fundering gällande vindskydd i trossbotten. Har lagt golvåsar på 45x220 mm och i underkant av dessa spikat lister för att lägga färdiga trossbottenskivor av 6 mm masonite.

Min fundering är om det inte ska vara någon form av vindskydd mellan skivorna och isoleringen, det blir ju skarvar (som går omlott) i trossbottenskivorna och det känns som det borde kunna blåsa in där. Frågade i bygghandeln där jag köpte skivorna men de menade att skivorna ju är vindtäta så det skulle inte behövas något ytterligare vindskydd.

Råd mottages tacksamt!
 
Hej, jag har bytt en trossbotten med samma dimensioner som du 45x220 och med trossbttenskivor (6mm), dessa lade jag kant i kant, ej omlott?! Allt ser tätt ut men för att slippa krypa ner i grunden i framtiden lade jag in vindskydd, mest som ett skydd om de nu mot förmodan skulle uppstå någon glipa så vill jag inte att isoleringen skall rinna ner/hänga ut. Några rullar vindskysspapp kostar inte många kronor för att kunna sova säkert! så resonera jag i alla fall :) kan tillägg att jag isolerade med lös isolering
 
vindpappvindpappvindpapp!
annars blir det aldrig tätt
häfta noggrannt
 
  • Gilla
shapic
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.