Hej,
funderar på ett hus i mellansverige med ett lite dåligt tak. För att inte kasta besiktningspengarna i sjön skulle jag vilja ta reda på lite innan.
Tagit några bilder av vinden. Ser ut som virket är inte såå hårt drabbat. Vad tror ni man måste göra och vad kostar sånt här? Tegelpannorna har jag redan insett att man måste byta...
http://hem.bredband.net/b654183/husbilder/vinden.htm
 
Ser väl ut som de flesta vindar gör... Byt papp och se till att pannorna ligger tätt så får du inte mer mögel på vinden åtminstone.
 
Mycket bättre än min vind. ser ok ut men lite mindre förbättringar rekommenderas på sikt. Om taket är dåligt och det ändå ser så bra ut verkar det inte vara några problem. Lite röta och någon mögelkludd kan ju alltid uppstå på någon vindyta. Själv snålade jag in på besiktningen (15000 kr) vilket ledde till att jag fick stå för kostnaden för en del takbyte 20 000 kr. Känns inte som en katastrof även om jag hade otur.
 
Ser ut som en vanlig vind, har besökt några och de flesta har sett värre ut faktiskt, jag håller med wertok, riv allt (papp o läkt), kontrollera sponten på med papp,. läkt och pannor.

Mvh
 
Behöver du byta lite råspont så kostar det bara några kronor metern och det gör man lätt själv.
 
Tack för alla goda svar. Skrev på idag och fastighetbesiktning på måndag. Så då får jag förhoppningvis veta mer...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.