engs
Behöver öppna upp i fasaden och titta efter på ett ställe, är vindduk där som behöver skäras upp för att komma åt.

Om man ser till att skära upp den på/mot en regel, kan man då bara häfta fast den där igen eller bör man laga den på bättre sätt innan man återställer?
 
R
Är det lång väg som behöver öppnas
Skär på mitten på regeln så det finns någon flik att fästa igen , vad blir mot regeln , en skiva eller vad , kan med fördel fästas med häftpistol ( inget som sticker ut )
 
  • Gilla
engs
  • Laddar…
engs
Förhoppningsvis ingen lång bit, ½m eller så om jag inte hittar något oväntat men då har jag nog värre bekymmer...

Ja, tanken är att skära mitt på en regel, kommer även vara en spikläkt (vertikal sådan, om den inte har annat namn) ovanpå den tänkta skarven om jag kommer åt att plocka bort den utan att förstöra för mycket först.

OK, låter som det fungerar som tänkt med häftpistol, bäst att dubbelkolla.

Tack för svaret!
 
R
När du ska knäppa tillbaka duken igen så kan du limma med några strängar silikon mellan regel och duk
bara så det blir tät mot regeln ev .limma en bit duk över skärningen som skarvdel , det är inget drag eller blåst bakom panelen som är av värde så det håller
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.