jag och min sambo funderar på att bygga en villa kalmar, tänkte bara höra om någon har några erfarenheter från just villa kalmar eller smålandsvillan i allmänhet, är helt ny på husbyggarfronten är tacksam för alla svar och synpunkter känns som ett husbygge är ett rätt stort projekt.
 
Vi är i samma position fast vi spänner på Villa Västervik pga av fönster mot söder mm och en planlösning som passar oss (öppen)

Vi SKALL ha vattenburen golvvärme - alltså köpa huset utan golv och installera efter överlämnade. Gillar definitivt inte radiatorerna....

Blev kall i går när jag såg uppgifter om leveranstid på >30v. Finns det alternativ som passar vår ide' om yta/övervåning och tomtplacering? Villa Varm?

Har nå'n koll?

/POB
 
man kan väl vända huset hur man vill på tomten så du kan få vilka fönster du vill mot söder, sedan tycker jag nog att villa kalmar har en öppnare planlösning men det kankse bara är jag, om vi bestämmer oss för att slå till på våran villa så får vi flytta in tidigst oktober så det är ju viss väntetid vilket är lite synd när man väl bestämt sig så vill iaf jag att det ska gå undan.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.