All ny arkitektur behöver inte vara ljus och vit. Villa Enestigens mörka tegelfasad möter den omgivande Idalaskogens mörktonade grönska ute i Veberöd, tjugo minuter öster om Lund. Här ligger rosa och gula kataloghus som numera ersatt de gamla sommarstugorna, men de känns som tillfälliga besökande jämfört med Villa Enestigens gedigna arkitektur.

Du kan läsa artikeln här: Villa Enestigen
 
E
Skrivet av: FranzJaeger

Oerhört vackert hus, precis i min smak!
 
E
Skrivet av: nollråtta

Bygga in fönsterkarmarna i en tegelvägg? Lär bli ett litet helsike att byta fönster någon gång i framtiden då...
 
E
Skrivet av: mats

fint hus....så lite underhåll som möjligt ,är bäst...ingen dyr färg ska behövas..
 
E
Skrivet av: Anders

Väldigt smakfullt måste jag säga. Fin tegel, fina trägolv mm. Ser verkligen ut att smälta in med naturen.
 
E
Skrivet av: Calle

Fint men vad är det för takbeklädnad på de boxformare burspråken? Fall? Takmateriel?
 
E
Skrivet av: Niklas Edelström

Ett riktigt intressant hus!
Tegel kan vara riktigt lyckat om man vet hur man ska använda det. Det vet man här!

mvh Niklas Edelströmhttp://nybyggaranda.se
 
E
Skrivet av: Fabrikör Stava

Oerhört vackert hus, vill dock se planlösningar innan man kan säga om det är ett bra hus också....Skriv din kommentar här
 
E
E
Skrivet av: Ingeborgm

Vad är det för fönsterleverantör?
 
E
Skrivet av: Gäst

Jag håller med om föregående inlägg, speciellt det med att tegel är väldigt vackert om det används vist. Får en fråga vad detta bygge betingar för ungefärligt pris?
 
E
Skrivet av: JaJu

Det var jag som skrev min kommentar här ovanför. Men jag hade tydligen blivit utloggad!?
 
E
Skrivet av: Bubba

Men varför alla dessa skyltfönster?
 
E
Skrivet av: Oskar

Fantastiskt fint hus!
Lycka till familjen i ert nya hus.
Jagar grymt avundsjuk.
 
E
Skrivet av: KnockOnWood

Bubba, det är en intressant fråga!

Kanske de tänker öppna affär ;)

Men jag ser det som ett tecken på den moderna människans förvirrade rotlöshet:
Är man inne längtar man ut, är man ute längtar man in.
Man är aldrig nöjd med att "bara vara inne".

Så de mest tveksamma bygger ett "uterum/pensionärskuvös".
Då kan man vara både ute och inne samtidigt.
Eller varken ute eller inne kanske...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.