Vill ni ha titlar eller inte?

  • Antal röster
    249
  • Omröstningen stängd .
På medlemmars begäran har vi tagit bort titlarna i forumet så att nu inte längre står något under användarnamnet när man befinner sig i forumtrådarna. Tidigare stod det nykomling, junior medlem, fullvärdig medlem, senior medlem, forumgud och gudfader.

Men hur är det egentligen. Vill ni ha titlarna eller inte? Rösta!

A. Jag vill ha kvar de gamla titlarna
B. Det är bättre nu utan titlar
C. Jag vill ha titlar, men andra än de vi hade tidigare.

Röstar du på C, ange förslag på vilka titlar vi kan ha istället.
 
Röstade på C. men har inga konkreta förslag så här nu... får återkomma. :)
 
M
Tycker det räcker med "inga titlar" för det stora flertalet medlemmar och "moderator" för dessa.
 
Röstar C, håller med om att något självvalt som talar om vad ens förhållande till byggande vore bra (t ex "beh. elektriker", "glad amatörbyggare", "klåpare")
 
bjomape skrev:
Röstar C, håller med om att något självvalt som talar om vad ens förhållande till byggande vore bra (t ex "beh. elektriker", "glad amatörbyggare", "klåpare")
Håller med.... Behöriga yrkesmän tycker jag ska kunna flagga för detta. t.ex. VVS-tekniker, Elektriker BB, Skorstensfejarmästare eller Betongkung (Tyresö).

Kan man ha ett system där alla är "Amatör" och sedan får man "ansöka" om att få en titel som ovan?
 
jarlen84 skrev:
Håller med.... Behöriga yrkesmän tycker jag ska kunna flagga för detta. t.ex. VVS-tekniker, Elektriker BB, Skorstensfejarmästare eller Betongkung (Tyresö).

Kan man ha ett system där alla är "Amatör" och sedan får man "ansöka" om att få en titel som ovan?
Röstade på B men tycker som du!
Mycket rättvist!


kamilenski / Amatör

Edit:

Per Eskilsson . Vill du ändra mitt till C ?
 
Ah, en klassisk svensk tre-alternativsomröstning som riskerar att få ett resultat som det kan diskuteras kring i evighet :)

Ej helt osannolikt scenario: Linje 2 blir störst, men linje ett och tre blir tillsammans större än linje 2, vilket skulle innebära majoritet för någon form av titlar, men kanske finns inget titel-system som en majoritet kan stötta ändå.

Tycker mig känna igen detta scenario från någonstans...
 
Egenvald titel borde passa alla.
Då kan var och en välja själv ifall dom vill ha nån titel eller inte.
Det ger en även chansen att bli Forumdjävul :p
 
Jag röstade på C men har tyvärr inga konkreta förslag att komma med. Däremot så kom de ju en del roliga förslag i den förra tråden...
 
Tycker titlar är lite kul, men gillar inte de "gudomliga" titlarna, som ger intryck av att vara likvärdigt med moderator, då är jag hellre utan, så C, tätt följt av A.

Att låta alla välja titlar själva låter som väldigt mycket arbete för moderatorerna. Ett forum jag är med på låter de med högsta nivån (över 15 000 inlägg) välja själva. Det är i dagsläget 14 stycken, av ca 16 000 registrerade användare på det forumet.
 
Anna_H skrev:
Att låta alla välja titlar själva låter som väldigt mycket arbete för moderatorerna.
Det är inget jobb alls för moderaterna.
Bara för admin att bocka i valet att tillåta medlemmarna att välja en egen ;)
(Såvida inte programvaran ändrats angående det dom sista åren).
 
C. Med självvald titel eller kanske en mer humoristiskt/ironisk ploj-titel som många andra forum har....
 
Blindnit skrev:
Det är inget jobb alls för moderaterna.
Bara för admin att bocka i valet att tillåta medlemmarna att välja en egen ;)
(Såvida inte programvaran ändrats angående det dom sista åren).
Det är klart det blir jobb för moderatorerna, även om det kan göras av användaren själv, folk brukar ha en förmåga att vara lite väl skämtsamma, eller hur man nu ska säga det på ett lite artigt sätt utan att ge stötande exempel. Möjligheter som kan missbrukas kommer att missbrukas.
 
Anna_H skrev:
Det är klart det blir jobb för moderatorerna, även om det kan göras av användaren själv, folk brukar ha en förmåga att vara lite väl skämtsamma, eller hur man nu ska säga det på ett lite artigt sätt utan att ge stötande exempel. Möjligheter som kan missbrukas kommer att missbrukas.
Kan man ju göra redan idag ifall man tvunget vill.
Genom inlägg eller en signatur.
Eller en avatar.Vet inte ifall dom måste godkännas?
Nu blir det förstås inte exakt detsamma som en titel men missbrukas kan det.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.