Finns det någon elektriker här som kan har orange vp slang ( med eller utan kabel kvittar) o kan tänkas sälja 15m o dessutom skicka den?😊
Skicka pm i så fall.
Verkar bara finnas att köpa på rullar om 100m.
 
Ingen som har o är det någon annan än elektriker som har så går det ju lika bra?!
 
Varför ska han just ha orange färg, varför inte grå eller blå? Ska den vara UV-stabiliserad(om monteras oskyddad mot solljus). Var är den tänkt att monteras, inomhus utomhus? Vad är den tänkt att användas till?

Vilken ytterdiameter skulle det vara, 16 mm, 20 mm, 32 mm, 40 mm, 50 mm eller kanske grövre?
Det kan ju vara bra att nämna vad man önskar få tag på, såvida man vill ha hjälp.

Var i landet håller han hus, vilken stad? Bra att nämna. Den som har en sådan vara, kanske bor i samma stad.

Varför just VP-slang, det kanske går att lösa uppgiften på annat bra sätt?
 
Redigerat:
  • Gilla
Ciella och 2 till
  • Laddar…
Vilken fysisk elbutik som helst bör kunna sälja orange flexslang på metervara.

Orange slang används för teleinstallationer om man följer standarder, men om man inte är tvingad att följa standarden så fungerar vilken färg som helst.
 
Ja det är ju enklast att gå till en lokal elfirma och handla några meter orange flexslang. Nu är de kanske också tillbaka efter semestern.
 
Det är 16mm flexslang jag vill ha, det ska gå kabel för golvvärmetermostater i den o det är bara för att dom befintliga går i orange rör o nu när jag ska utöka tänkte jag fortsätta med samma bara för att när det är en knippe med slangar är det enklare se vilka som inte har starkström i sig men vet ju att det bara är för mitt eget vetande jag vill få tag i den färgen 😃
Tror ni fysiska elbutiker säljer på metervara? Elbutik.se säljer bara hel rulle 🫤
 
Men gå personligen till en lokal elfirma och hör med dem om de inte har en bit orange flexslang diam 16 mm liggade och som du möjligen skulle få köpa, förstärka kaffekassan. De slänger nog smålängder och tar inte med sig ut på jobb, utan börjar på ny rulle. Inte ringa, inte eposta, utan gå dit personligen. Folk är då ofta vänliga. Om man epostar eller ringer, är det nämligen lätt att elfirman nekar även om de har grejen. Precis som på ett forum där vissa skamlöst utdelar oförskämdheter mot andra forumsmedlemmar, det skulle de nog inte göra vid personligt möte, av rädsla för att erhålla en rejäl och formidabel dagsedel.
 
Redigerat:
  • Gilla
Dilato och 5 till
  • Laddar…
F
A Arnodt skrev:
Men gå personligen till en lokal elfirma och hör med dem om de inte har en bit orange flexslang diam 16 mm liggade och som du möjligen skulle få köpa, förstärka kaffekassan. Inte ringa, inte eposta, utan gå dit personligen. Folk är då ofta vänliga.
Dessutom lämnas färre bevis till skatteverket.
 
  • Gilla
  • Haha
ptlf och 1 till
  • Laddar…
Har faktiskt testat några lokala firmor men det verkar inte vara så vanligt med orange tyvärr men får väl testa någon mer annars får jag ge mig o köra med grått 😏
 
Eller skaffa grå diam 16 mm på byggvaruhus, spraya tunt med plastprimer(Biltema) och sedan orange täckfärg. Voilà!
Nu har en orange flexslang diam 16 mm skapats. Bättre brödlös än rådlös. Men klart nepigt att måla en 15 m lång flexlang som har mängder med flänsar.

Det kan nog stämma att elfirmor inte har orange flexslang för nätverkskabel, om de inte även utför nätverksuppdrag.
 
Redigerat:
  • Gilla
ptlf och 1 till
  • Laddar…
Jag tror att dom allra flesta elfirmor även drar nätverk så prova hos någon fler, ska du utelämna någon så är det kanske dom allra minsta skuttarna.
 
  • Gilla
ptlf
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.