Hej! Frågan har ställts förut, men den tråden är för gammal. Min fråga är: Vilken bandsåg rekommenderar ni upp till priset 12 000:-
Hittade en Luna BBS 315 hos Buildor, för 8590:- inkl. frakt och beställde den, men fick meddelande om att leverans sker 28:e oktober. Har man bestämt sig att göra en så här pass stor investering vill man ju helst ha leverans igår! Jag kan inte vänta till i oktober/november på sågen.
Har ni några rekommendationer?

//P-O
 
Som vanligt blir första frågan: vad ska du göra med den?
Hur stor plats har du?
Du har tillgång till 3fas?

Är beg aktuellt också eller bara nytt?
 
Bandsågen jag tipsade om i blockettråden, kostar 1k och är ett klipp. bara 5h enkel resa för dig ;)
 
Frustrator Frustrator skrev:
Som vanligt blir första frågan: vad ska du göra med den?
Hur stor plats har du?
Du har tillgång till 3fas?

Är beg aktuellt också eller bara nytt?
Tack för svaret / frågorna. :)

Svar på fråga 1: Såga band! ;-) nej men, jag har en liten "trehjuling" som jag är less på, den räcker inte till. Jag vill kunna såga större virke. Jag har nyligen fällt en gammal rönn i trädgården. Det virket vill jag kunna såga upp till plank eller brädor för att göra nåt av så småningom. Såghöjden bör vara omkring 20 cm.
Fråga 2: Hur stor plats jag har? Nästan obegränsad, men jag skulle vilja ha den portabel, jag tänker ev. ställa den på ett rullbart underrede. vi får se.
Fråga 3: Jag har tillgång till trefas, men föredrar enfas, då det blir enklare att flytta på den då. Effekten bör ligga på 1 kW eller däromkring.
Fråga 4: Jag har kollat begagnatmarknaden, men det är ofta gamla och otympliga sågar som jag inte vill ha.
Så nytt är nog vad jag vill ha.
//P-O
 
Hej igen!
Det blev den här sågen:

Hammer bandsåg N2-35 på stående fot med arbetsbord, växel och sågblad synligt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


En riktigt bra såg vad jag förstår. Hammer är ju ett renommerat märke. Blev något dyrare än vad jag först tänkte, men å andra sidan fanns den på lager i Umeå. 5 mil enkel resa för mej. Hämtar den i morron.

//P-O
 
  • Gilla
JFrisk och 1 till
  • Laddar…
Är det någon här som har en Hammer N2-35, och vet hur brett geringsspåret (eller vad det heter) är?
//P-O
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.