S
Finns nån företag som kan ta bort oljetank?
Göteborg eller Lerum
 
Är där eldningolja kvar i tanken? Då finns det företagsamma personer tar hand om allt för värdet av oljan!
Själv tog jag bort min oljetank själv med hjälp utav frugan för 15 år sedan.
Jag köpte en billig tigersåg och kapade bort en bit av taket och en 0,5 meter av sida, nu kunde man pumpa ut oljan med en diesel pump c:a 80 liter, kvar är en sörja av jyttja och med 2 säckar sågspån blev tanken ren och torr. Nu var det bara att såga söner i bitar som man orkade lyfta.
Last på en släp och kör till skrotåtervinning. Fick 700kr för plåten.
Oljan och sågspån fick brorsan som eldar med ved, bra att tända pannan med.
 
  • Gilla
Workingclasshero och 3 till
  • Laddar…
L Leif i Skåne skrev:
Nu var det bara att såga söner i bitar som man orkade lyfta.
Nog för att du fick hjälp av frugan, men jag skulle nog rekommendera dig att inte prata så högt om styckmord på publika forum...
 
  • Haha
  • Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
Jag förespråka nibbler när oljetankar ska kapas i bitar.
Tigersågsbladen har blivit så dyra att det är svårt att motivera att använda dem.
 
  • Gilla
snaggletooth
  • Laddar…
L Leif i Skåne skrev:
Är där eldningolja kvar i tanken? Då finns det företagsamma personer tar hand om allt för värdet av oljan!
Själv tog jag bort min oljetank själv med hjälp utav frugan för 15 år sedan.
Jag köpte en billig tigersåg och kapade bort en bit av taket och en 0,5 meter av sida, nu kunde man pumpa ut oljan med en diesel pump c:a 80 liter, kvar är en sörja av jyttja och med 2 säckar sågspån blev tanken ren och torr. Nu var det bara att såga söner i bitar som man orkade lyfta.
Last på en släp och kör till skrotåtervinning. Fick 700kr för plåten.
Oljan och sågspån fick brorsan som eldar med ved, bra att tända pannan med.
Så ska en slipsten dras!
/W
 
S Stubai skrev:
Jag förespråka nibbler när oljetankar ska kapas i bitar.
Tigersågsbladen har blivit så dyra att det är svårt att motivera att använda dem.
märkligt resonemang, en bubblet är ganska dyr.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.