Ska byta några fönster på huset. Bl.a De på övervåningen som jag laddat upp bilder på. Kan inte bestämma mig om jag ska ha det som det ser ut idag (första bilden) eller om man ska ha lite större glasytor (andra bilden) eller om man ska spröjsa det ännu mer liknande nedervåningen.
Så säg gärna vad ni tycker eller om någon har någon helt annan idé.
 
Det ser ut som ett relativt modernt hus som man har velat ge en "gammaldags" look med de spröjsade fönstren och snickarglädjen. I mitt huvud funkar det inte att göra samma sak med de där fönstren för de är liksom per definition med sin form inte gammaldags. Jag skulle låta dem vara ett modernt inslag i det andra och i så fall gå på ditt andra alternativ med färre stolpar, som jag tycker ser bättre ut trots att det bryter av mer mot de andra fönstren. Sen är det ju trevligt med mer fri glasyta också - det borde ge bättre ljusinsläpp.
 
Tycker ärligt talat inte att något av alternativen passar ihop. Bäst vore kanske alt 1 med borttagna spröjs på nedervåningen.
 
Huset är inte så mordernt (1875).
Men det har åkt på en ordentlig renovering på 1970talet och då tillkom de fönster som sitter på övervåningen. Har funderat på att skita i spröjs helt men det dumma är att det sitter spröjs i resten av fönstrerna i huset och de har jag inte tänkt att byta. Att bara ha en sida utan spröjs känns ju lite knepigt det med.

Är kluven.
 
rrrrr.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Så här skulle jag gjort - Ber om ursäkt för mina dåliga GIMP-kunskaper :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.