Hej! Jag undrar om nån har erfarehet från Eksjöhus säljare i Helsingborg?
Vi är intresserade av att bygga ett Eksjöhus, men det verkar inte säljaren va....!!!!
Känns inget vidare att lägga ett 3 miljoners livsprojekt i händerna på en säljare som ständigt lovar att återkomma, men som sen inte gör det!q(;^;)p
 
K
Äh, kom igen nu! Gnäll inte här! Framför dina klagomål till Eksjöhus direkt!
 
Hade samma problem med säljaren för norra Stockholm. Svarade inte på mail och när två veckor gått mailade jag igen. Fick inget svar, mailade direkt till huvudkontoret och undrade om dom som företag överhuvudtaget var intresserade av att sälja sina produkter... Sen tog det bara några timmar innan jag hade försäljaren i luren :) Däremot fick jag en utskällning för att jag jagade honom - "Du vet ju ingenting!" slängde han ur sig. Det var det mest knäppa samtal jag haft med en husförsäljare, rätt kul i och för sig, men det gäller att stå på sig.
Maila eller ring deras huvudkontor, och hjälper inte det så byt tillverkare. Finns ingen anledning att gå in i ett husbygge där ni redan nu får jaga er kontakt på det här sättet.
Lycka till.
 
Samma erfarenhet här i Halland...ingen säljare som var direkt intresserad av att ha nån kontakt. Så Eksjöhus ströks ganska omgående från listan av intressanta
 
kanis skrev:
Äh, kom igen nu! Gnäll inte här! Framför dina klagomål till Eksjöhus direkt!
Rätt att han ska framföra klagomål till företaget, vilket han kanske redan har gjort. Men, vi är många på Byggahus som är tacksamma för information om vilka företag vi bör undvika.

Har du möjligen missuppfattat forumet?
 
Ring en annan återförsäljare av Eksjöhus istället. Eller har de bara en i diin region? Annars så kanske du kan testa att ringa en från en grannregion istället.
 
Vi håller på att bygga ett Eksjöhus med säljaren i Helsingborg och vi har inte haft några bekymmer med honom.
 
Vi tänkte bygga ett Ekjöhus i Umeå men säljaren hörde aldrig av sig där heller.... verkar vara ett internt problem.... Vi köpte ett gammhus istället...
 
exaky samma problem har jag med både trivselhus och hjä'ltevadshus.
hjältevad t,e,x har jag begärt leveransdeklaration på både från h-k ochsäljkontor nu 5 ggr,inget har hänt
 
Vi har liknande erfarenhet som TS från Eksjöhus. Inget dåligt bemötande, men bristande intresse och engagemang. Exempel: mitt i ett telefonsamtal med säljaren angående våra behov säger han "ähh du, det har varit en lång dag, ska vi inte hålla där och höras efter helgen?". Klockan var visserligen strax efter 17, men säljaren hördes inte av på flera veckor efter det. Sedan ringde han efter 3 veckor och undrade varför vi inte skickat några uppgifter på hur vi ville ha huset! Behöver jag säga att vi då satt i samtal med en betydligt mer lyhörd säljare.
 
ta kontakt med säljaren i blekinge en bra och trevlig säljare, bland dom bättre av säljarna som vi hade kontakt med i vårt husletande.
 
Samma problem med säljare i Göteborg. Svarar aldrig på mina mail. Har struntat i dom nu.....
 
kan det bero på att dom säljer bra idagsläget ?? då kan det vara så att berget får komma till mohammed ????
 
Lite (o)lustigt är det allt. För vilken säljare vill inte tjäna mer pengar, även om det kommer in hyggligt med cash varje månad? Varje genomförd affär innebär ju provision och ett direkt resultat på månadens lönespec. Är hustillverkarnas säljare verkligen undantaget som bekräftar regeln att "mycket vill ha mer"?

Är det så att man har för mycket att göra och inte kan ta emot nya ordrar för att folket som tillverkar inte hinner med, ja då får man väl sälja med längre leveranstider eller åtminstone meddela detta.
 
Att inte återkoppla till er efter kontakt är ett varningstecken. Tyvärr kan det bli ännu sämre när ni väl skrivit avropningsavtal. Har samma erfarenheter när jag skulle bygga för andra gången 2009. Stämde träff med husleverantörer vid tänkt tomt. Flera av säljarna kom aldrig trots avtalad tid?!!. Så det var bara att åka hem. Detta gällde dock inte Eksjöhus men detta verkar vara ett generellt beteende oberoende av husleverantör. Mina första kontakter med Eksjöhus var dock bra men efter avrop har intresset från säljaren avtagit. Slarv med att inte höra av sig och annat slarv har inneburit mycket extra arbete och tid. Har inte känt något större stöd och hjälp från säljarens sida överhuvudtagit efter det att alla avtal var underskrivna. Men.. har man tagit f-n i båten får man ro han i land. Förmodligen är det så att de har för många kunder och nya prioriteras före de gamla. Dvs vad är det som ger klirr i kassan? Jag bygger söder om Stockholm
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.