2 st ca 118x137 cm
1 st dubbelfönster 177x 136
2st balkong dörar 1/2 glas.
2st 88x116cm
1 st fast fönster 207x137
en badrums ca 57x57cm

Fick ofert för total piset 54 000kr.
Matirail är:
profil:DECCO 71
beslag:siegenia
glas:energi 3 glas U=0.7
persienner gratis på köpet:)

vad tror ni är det rimligt pris? så här brukar det kosta? är det bra matirial han erbjudit?

men i priset ingår att dem river en vägg mellan fönstrar och göra en stor fönster iställit. om vi väljer skjutdörr till fönster blir 6000 kr extra, sen han förslog att göra en hel glasvägg helglas balkongdörr blir 7000kr extra. här kommer bilden på den där fönster. det här är övervåning mot balkongen. något man bör tänka på innan man väljer ett alternativ? utsidan är sten.

12087630_1033015996732598_462454562_n.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

12076988_1033015973399267_1204467871_n.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Priset låter billigt men jag vet ej. Dock låter firman oseriös om de skall riva väggen på bilden. Detta pga att tegelväggen troligen består av två tegelbalkar som inte kommer ha upplag då. Dessutom kan väggen ha bärande egenskaper. Be dem redovisa hur de har tänkt kring väggen
 
vi har några granar här som har tagit bort bara den där delen mellan fönstrar. men dem hade trä panel fasad. Jag är faktiskt inte så intresserad av att ta hela väggen men bara den där där biten mellan fönstrar då den känns i väggen varje gång jag vill titta ute:confused: vi har ganska fin utsikt annars.
 
U-värde 0.7 låter väldigt lågt, risk för kondens på utsidan då har jag läst någonstans men är inte helt insatt i ämnet :)
 
Kondens på utsidan är inte nå farligt och uppkommer inte så ofta bara vid vissa väderslag på vår/höst
Dessutom brukar en lampa eller tex fönsterbleck har jag hört motverkar det(?)
 
Exsicco skrev:
U-värde 0.7 låter väldigt lågt, risk för kondens på utsidan då har jag läst någonstans men är inte helt insatt i ämnet :)
U-värde 0,7 är på glaset endast, det är standard på 3-glaskassett, 4/12AR/4/12AR/4 brukar ligga där.
Det betyder att hela konstruktionen landar någonstanns kring 1,0-1,1.

Oavsett om det blir kondens på utsidan, så betyder det ju endast att fönstrena gör ett perfekt jobb.
 
hur gör man med fönsterbrädor?! dem verkar väldigt dyrt:x marmor brädor är dyra , våran är så smala . vad tror ni om man använder diskbänk skivor som är lite tunna? eftersom vi har en som ska bli 210 cm lång så svårt och hitta en sånt längd.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.