I nyköpta huset sitter en viasatparabol m kabel dragen.

Hur vet jag om jag kan jag byta till Boxer?

Kan jag behålla den nuvarande kabeln om jag vill byta till Canal Digital parabol? Om nej- kan en kabeldummie dra in en ny kabel för Canal digital? Vill inte betala en massa tusenlappar i onödan.

Nej- jag vill helst inte ha Viasat

Hur gör jag om jag vill kunna kolla tv i flera rum? Jag tror att antennen bara är dragen till ett ställe i huset idag
 
Samma kablar till Viasat som Canal Digital och Boxer. Om du vill ha Canal Digital (parabol) i flera rum måste du dra flera kablar från parabolen och skaffa ytterligare parabolhuvuden. Om du vill använda Boxer (antenn) så kan du ju kapa antennkabeln på lämpligt stället och sätta en splitter/förstärkare och dra vidare till ett annat rum. Alternativt seriekoppla vidare från ditt nuvarande antennuttag, om det är ett sådant uttag.
 
Hur vet jag om jag kan köra med Boxer? Gamla ägaren har ju bara kört Viasat via parabol. Har alla hus markantenn så att det funkar m Boxer?
 
Du får kolla om det sitter en antenn på taket.....
Har du bra förhållanden så kanske du klarar dig med en inomhusantenn.
 
Öhmm, var osäker på om det fortfarande var takantenn som gäller för att kunna ta emot Boxer. Det heter väl trots allt "markbundet" (eller nåt likn)... :p
 
Just så signalerna sänds via markbundna stationer (master) kommer alltså inte via satellit, vilket exvis Viasat gör.
Boxer kan även kompletteras med Canal-digital´s utbud vilket sammantaget ger ett bra utbud.
Ett annat alternativ är Telia´s bredbandstv som distribueras över ADSL.
 
Thx. Jag har sett att Telias bredbands-tv via ADSL diskuterats på andra ställen. Nån som kan ge mig en sammanfattande åsikt om det är ett vettigt alternativ till Canal Digital och/eller Boxer .

Helst vill jag ha Canal Digital (för att kunna ha HDbox med dubbla tuners) men det verkar verkar vara lite väl höga uppstartskostnader m antennmontering osv (därav frågan om jag kunde använda befintlig kabel). Boxer tilltalar mig pga att det verkar så enkelt att komma igång
 
Vettigt - tja ? beror på vad man vill kunna titta på.
Jag har Boxer med Canal D. till en TV för att jag vill kunna se sportkanalerna bl.a och så har jag Telia´s bredbandstv till en annan TV framför allt för att enkelt kunna hyra filmer.
Bredbandstv´n kör jag med HomePlugs för att slippa kabeldragning.
Så kan man oxå resonera iaf jag...
 
det låter som om det kan vara onödigt dyrt m dubbla abonnemang. Måste väl bli billigare med typ tvillingkort el likn? Det är TV (helst HD) och ffa sport jag är intresserad av.
 
Just nu är Telia gratis får se om jag förlänger när det börjar kosta pengar, dessutom har jag tvillingkort men det använder jag i fritidshuset
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.