Tomture61
Min övervåning är ej inredd / färdigspikad ännu .
Andemeningen är att det ska värmas med vattenradiatorer .

Nedre plan har golvvärme så inga problem att tapetsera / tapetsera om under fönster .

Hur bör man tänka där man har vattenradiatorer , kommer att använda tapet på väggar .
Men är det lämpligt att även sätta tapet bakom elementen , elementen kommer att monteras på plats när ytskikten är klara .
Man kanske får för sig att tapetsera om :thinking:
 
Du kan plocka bort radiatorerna även om dom är vattenburna utan att tömma hela systemet. Det sitter en ventil som du kan stänga i kopplet som standard om du inte köper gamla beg radiatorer.
 
  • Gilla
Tomture61
  • Laddar…
Tomture61
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Du kan plocka bort radiatorerna även om dom är vattenburna utan att tömma hela systemet. Det sitter en ventil som du kan stänga i kopplet som standard om du inte köper gamla beg radiatorer.
Kommer att köpa nya vattenradiatorer :)
 
Är det under fönster så tycker jag det är klart godkänt att bara måla vitt bakom.
 
  • Gilla
tergo och 2 till
  • Laddar…
Det finns nya radiatorer med inbyggt koppel, där måste man i så fall sätta externa avstängningsventiler på rören för att kunna ta bort radiatorerna.

Ett annat alternativ är att måla vitt bakom radiatorerna, när man sen tapetserar så kan man sluta antingen lite utanför eller innanför radiatorns ytterkant.
 
  • Gilla
Tomture61 och 1 till
  • Laddar…
Tomture61
Demmpa Demmpa skrev:
Det finns nya radiatorer med inbyggt koppel, där måste man i så fall sätta externa avstängningsventiler på rören för att kunna ta bort radiatorerna.

Ett annat alternativ är att måla vitt bakom radiatorerna, när man sen tapetserar så kan man sluta antingen lite utanför eller innanför radiatorns ytterkant.
Kommer ihåg att min mormor som bodde i ett hus från 1800 talet (gamla vattenradiatorer)
tapetserade så långt in det gick bakom radiatorerna .
 
Lämna en ram av vitt eller valfri kulör utanför radiatorer. Tapeter gillar inte värme och det är mycket enklare att måla kanten än att slita bort gammal tapet och sätta ny om man inte vill ta bort radiatorer i framtiden.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.