Jag skall skall flytta inkommande vattenrör från tomtgränsen (kommunalt vatten).

Vilken rörtyp skall jag använda för att koppla mig in på kommunens vattenledning?

Jag kommer givetvis att gräva ned röret på frostfri nivå.

Jag har tittat på Kulvertrör från Rinkaby rör, men är inte säker på vilket jag skall använda...?
 
PEM 32mm fungerar för alla enfamiljshus. Anslut med PRK eller annan polyetenrörskoppling. PRK skall dras i botten.
 
Undrar just vilken dimension kommunens inkommande vatterör har. I mtt rivningsprojekt ser det ut som 28mm.

Även om man lägger röret på frostfri nivå, bör man inte ha mer än bara en slang... Kännst lite som om den skulle gå sönder eller kläms flat...
 
Från service-punkten och in i huset har vi en svart nergrävd plastslang som är PEM 32 x 2,9
4660.jpg

Den är dragen i en flexibel gul plastslang så att den går att dra ut och byta om man skulle vilja det.
 
Smart att lägga slangen i et plaströr.
Vad menas med 2,9 efter 32? Rörets godstjocklek eller?
 
Jag tror 2,9 är godstjockleken på röret.
 
Hittade inte den dimensionen på rinkaby rör. Men jag kan ju ha blivit bling... :)
 
PEM-slang 32 x 26,2, Metervara
PEM PN 10, godkänd för 10 kg tryck. För kallvattenledning ovan mark eller nedgrävd. Formstabil, därför även lämplig som sugslang för pumpar. Dim 16-40 säljer vi delad i önskad längd, men vid köp av hel rulle lämnar vi 10% rabatt och ytterliggare 10% vid avhämtning i vår butik. Dim 50-63 säljs endast i hel rulle med 10% rabatt vid avhämtning i vår butik.
Best.nr 4675
Egenskaper/Dimension
» Dimension 32x26,2
» Delad rulle

9,70 kr/m
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.