Hej

Vi renoverar hemma och i vår hall har tidigare funnits ett klinkergolv utan golvvärme. Nu ska det bli en mindre del som är klinkers och med golvvärme och en större del av hallen skall integreras med vardagsrummet och här skall det bli trägolv.

Byggarna vill nu stärka golvet med armeringsjärn då vi byter från 30*30 till 60*30 cm stora plattor. Måste golvet verkligen stärkas med armeringsjärn?

Vi vill ha golvvärme också. Elburen känns som det som bygger lägst. Ett problem för oss är att det blir nivåskillnad nu i och med att det blir klinker/parkettgolv i samma rum. Hur lågt kan man bygga golvvärme? Någon som vet? :)

Ytterst tacksam fär svar
Katrin
 
Hej!
Nu är inte jag någon expert på området men jag har gjort ungefär som du ska göra.

Jag rev bort det gamla klinkersgolvet ända ner till reglarna i golvet.
Sedan hyvlade jag ner reglar någon cm plus att jag förstärkte imellan befintliga reglar för att få det stadigt.
Sedan på med spånskiva sedan gips och avslutade med flytspackel för att få upp höjden till där jag skulle börja med klinkers för att få rätt nivå.. Detta har jag haft i 2år snart och det funkar fint!

//Johan
 
Hej!

Inte en anin om va elvärme gol bygger men de e inte så många mm tror jag, vattenburet finns de golvvärme som bygger allt från 8-16mm

/// Syndikate
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.