Hej,

Hade lite bråttom och råkade smälla en in pall i ett vägguttag med konsekvensen att det gick sönder, sedan så skulle jag flytta en garderob och då visade det sig att tidigare ägare tagit bort vägguttaget där och tejpat över själva elanslutningen.

Behöver således två vägguttag. Jag åkte till biltema och köpte en variant, tänkte i min enfald att det fanns någon standard, vilket såklart var fel.

Kan inte utläsa mycket på vägguttaget men följande går att läsa:
0421-4-4111 samt 01-UJ-212-500

Bostaden är byggd 1988 om det är till någon hjälp.

Bifogar bilder på det trasiga vägguttaget.

Trasigt vitt dubbelvägguttag med avbrutna delar och märken, på marmorbänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Trasigt vägguttag med tejpade kanter och synliga ledningar på ett marmorbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Någon som har en idé om var man kan hitta ovan? Det är alltså bara själva plastdosan jag behöver.
 
E
B bryggarebob skrev:
Hej,

Hade lite bråttom och råkade smälla en in pall i ett vägguttag med konsekvensen att det gick sönder, sedan så skulle jag flytta en garderob och då visade det sig att tidigare ägare tagit bort vägguttaget där och tejpat över själva elanslutningen.

Behöver således två vägguttag. Jag åkte till biltema och köpte en variant, tänkte i min enfald att det fanns någon standard, vilket såklart var fel.

Kan inte utläsa mycket på vägguttaget men följande går att läsa:
0421-4-4111 samt 01-UJ-212-500

Bostaden är byggd 1988 om det är till någon hjälp.

Bifogar bilder på det trasiga vägguttaget.

[bild] [bild]

Någon som har en idé om var man kan hitta ovan? Det är alltså bara själva plastdosan jag behöver.
Finns ingen plastdosa.
Du får köpa en infällt ojordat uttag eller två ifall det andra ser likadant ut.
Köp inte billigaste på Biltema.
Med fästklor om du saknar skruvar.
 
Okej, men måste jag byta ut hela uttaget eller bör jag kunna använda plastdelen från nytt uttag?
 
För minst problem, byt rubbet. Som sagt, håll dig ifrån biltemaprylar.
 
B bryggarebob skrev:
Okej, men måste jag byta ut hela uttaget eller bör jag kunna använda plastdelen från nytt uttag?
Du byter alltihopa.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.