P
Oftast så gäller ju att man får det man betalar för. Jag köpte ett liknande paket från Swedol för ett par år sedan, Pumpen/tryckmätaren var helt otillförlitlig, däremot så har jag använt sprutpistolen och jag tyckte att den fungerade hyfsat. Men jag har ju aldrig lackerat några större saker och jag är definitivt inte professionell. Men som startkit för att pröva sig fram så kan de duga.
För riktiga verktyg får man ju betala tusenlappar.
 
P
Tyckte man fick mycket för pengarna. Bara en spiralslang och en blåspistol kostar ju som det billigaste paketet.
 
Amatörbyggaren skrev:
Pumpen/tryckmätaren var helt otillförlitlig, .
har förstått att man behöver en ganska dyr modell för att det ska bli tillförlitligt, jag använder en liten digital tryckmätare till bilen. Fick tipset för några år sen och det har funkat bra. Vet tyvärr inte mycket om frågan i övrigt.
 
Skit i de där dåliga paketen, köp de grejer du verkligen behöver löst istället, visst det kostar lite men av en anledning. Spiralslangarna brukar vara väldigt dåliga. Investera i en riktig gummislang, en dyr sådan. Den kommer du att glädja dig åt, trasslar aldrig upp sig och håller länge. Likadant med verktyg, simpla grejer som blåspistol och dylikt kan du kanske köpa hos billiga berra, men skall du ha nåt mer avancerat verktyg, köp kvalite!
 
P
Satsar på en bra slang och en billig blåspistol att börja med så får jag se vad som behövs senare.
 
Milkshaken
Petere: Får man fråga vad du köpte för en kompressor?

Luft/min, tankvolym, odyl.....
Bra att veta om du ska köpa dig kraftigare grejer såsmåningom... kanske ne mutterdragare till däcken, mm..
 
P
Det är en ganska liten byggkompressor. Atlas Copco LX108. 19 liter, 10 bar och 1,5 hk. Kanske i minsta laget?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.