I
Hej,

Jag har bytt fönsterbänkar i huset och har en del hål från molly\expander pluggar som behöver fyllas. De är ca 15mm i diameter och materialet är masonitskiva 10 mm. Jag har testat med vanlig finspackel men det sjunker ihop på tok för mycket, räckte inte ens med 4 lager.

Har även en ny ytterdörr där karmen blev skadad så pass att jag måste borra ut ca 15(diameter) x 5(ca djup) mm, spackla och måla över.

Det är många som föreslår Plastic Padding Elastic eller Kemisk trä, min erfarenhet av båda dessa är att de luktar fruktansvärt? Det är 12 hål plus dörrkarmen som behöver spacklas och jag vill undvika stark doft som hänger kvar i huset hela dagen om det går.

Förslag?
 
Finns ett spackel som heter one strike som kanske funkar bättre. Aldrig prövat på masonit dock.
 
Ome Strike är väl tänkt för väggar och tak. Är det tillräckligt hårt för att spackla snickerier?
 
V
Tryck i latexfog först och när den torkat spackel ovanpå.
 
  • Gilla
cpalm
  • Laddar…
I
Var i färgbutiken, de tyckte det var mycket märkligt att inte Beckers snickerispackel skulle räcka till detta jobb. De gav mig ett bra pris på en ny tub och det visades sig funka helt okay, visst man behöver fortfarande lägga på 2-3 gånger men mycket bättre än den tuben jag hade sen tidigare. Såg nu att den faktiskt är från 2016, kanske har det en betydelse för funktionen ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.