Y
Har sett att målare har annat spackel vid lagningar som blir betydligt hårdare..

Vad kallas detta, eller hur gör man när en större bit saknas i gipsskivan efter monteringen?
 
En snickarpolare hjälpte till här, och sa att han skulle ta gipsbruk. Ändrade sig dock och köpte något som heter "lagringsbruk". Min känsla av det innan överspacklingen var att det blir ungefär som väldigt tät betong.
 
Y
ja jag har testat att slipa på sån lagad yta, är stor skillnad tyckte jag, som om det vore glasfiberspackel jämfört mot det finpulvriga vanliga spacklet...

men aldrig sett när dom lagt på detta, eller med vad.. och nu behöver jag laga lite skador som sagt..

är alla dessa olika tingen sånt man måste blanda själv eller finns det färdigblandat såsom spacklet är?
 
Inte säker, men tror att det endast finns oblandat (det är kanske ingen jättegrej, proportionerna står ju på?).
Inte helt hundra på verktyg, men jag tror att han använde en sån där trekantig "murbruksspade" (som förstås heter något annat). Möjligtvis vanlig spackelspade annars.
 
Husfix eller gipsfiller skulle jag nog säga, Det som din snickarkompis använde var nog med all säkerhet husfix, som är cementbaserat :)
 
(nu var det ju inte jag som öppnade tråden, men eftersom det bara är jag som har pratat om någon kompis, så...)

Det är möjligt att det är någon synonym, men jag har förpackningen kvar och det heter lagringsbruk.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.