Hej!
Ska köpa ett spabad nu och är inne på ett jubileumsspa från neptun, sanjuan http://www.neptunbath.com/files/Netpun_Jubileumsspa_2011_72.pdf.
Är ju ett laspa så kvalitén ska väl vara bra.
Har dock funderat lite på ett denform full load från bauhaus också då det ju ligger bättre till i pris och prestandan är ungefär likvärdig.
http://www.bauhaus.se/utomhusspa-6-pers-full-load.html
Sen finns ju jubileumsbadet från viskan hos spabadsbutiken http://www.spabadsbutiken.se/spabad/vara-spabad/jubileumsbadet/. Svensk känns ju alltid tryggt.
Sista alternativet som lockar är artesian antgua men det har jag inget pris på än, har dock på känn att det borde ligga i ungefär samma prisklass.?
Nån som har något av ovanstående spa? Vilken skulle ni köpa om nu har en budget på runt 80? För och nackdelar? Ös på med info!
Mvh Daníél
 
Hej, sitter ungefär i samma båt.

Jag sitter och väljer mellan Sundance Spa (780 Chelsee från Poolkungen) och Viskan Spa Björkö. Såg på Viskan igår i Kungsbacka och tycker att de verkar bra. Viskan är cirka 10 cm högre än Sundance spat, kan tycka att den blev lite för hög kanske...

Bra garantier, bra möjligheter till service i framtiden på båda.
 
Det blev ett Viskan Ekerö. Leverans ikväll. Hör av mig efter helgen då jag provbadat :)
 
Roligt att höra! Hör av dig med dina erfarenheter om leverans, installation och allt! Vi är nog sugna på den versionen med bara sittplatser i.
 
Lite gammal tråd kanske, men vi premiärbadade i ett ViskanSpa hemma i helgen! Helt underbart. Vi har valt modellen Lindö, tolkar det som att det är den du menar Padegbg? Om Daljoo fortfarande är aktiv på forumet kan det ju vara intressant att höra om du har några efarenheter man bör tänka på?
 
Daljoo kanske har långweekend :D
 
  • Gilla
pim5
  • Laddar…
Är du nöjd med badet? Har nämligen beställt ett Lindö också men inte fått hem det. Nåt man behöver tänka på när man installerar det?
 
Jag är jättenöjd! Gissar att du har fått samma instruktioner som jag fick. 3*16 A kopplad till jordfelsbrytare (helst egen) samt gärna en arbetsbrytare i närheten av badet. Hade en elektriker hemma som satte in det + drog ut lite extra uttag som skall användas till belysning när jag bygger trall runt badet till våren. Kostade ca 4.000:-

I övrigt grävde jag bara ur ca 30-40 cm fyllde upp med 0-18 som jag packade utan padda, skruvade en ram med 45*45 tryckt virke och lade ut några skivor 5 cm cellplast. (För att jämna ut småojämnheter) Inser att jag kunde varit lite noggrannare med vattenpasset när jag gjorde bädden, skiljer knappt 5 mm på vattenlinjen, men det ska inte vara någon fara har jag förstått...

Sedan var det bara att fylla med vatten, vi har egen brunn så vattnet innehåller en del järn, så då hade vi i ett extra medel, (kommer inte ihåg namnet) men annars var det bara att köra igång pumparna så snart karet var fullt och tillsätta klor. Tog knappt 24 timmar att gå från 6 grader till 38 grader i vattnet, och då var det ändå -5 grader den natten.

Har haft igång badet 14 dagar idag, och inte upplevt något som jag är missnöjd med. Sitter riktigt bra på flera platser och har inte riktigt kunnat bestämma mig för vilken som är min favorit ännu :) Måste erkänna att det är tom bättre än vad jag trodde. Har tyvärr regnat en del i veckan så det har inte blivit riktigt så många bad som jag hade velat. Lite regn gör inget, men när det vräker ner så tappar det lite...

Gratulerar till ett bra köp! Ser redan fram emot alla kalla vinterdagar när man ska krypa ner i det varma vattnet! Kul om du hör av dig med dina erfarenheter sedan när du har fått leveransen!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.