Ska beställa ett laminatgolv ifrån Pergo nu i dagarna.
Dom har dock 3 olika varianter man kan välja med olika egenskaper i samma serie.
Finns följande:
*Public Extreme
*Original Exellence
*Living Expression

Public extreme går bort direkt då den är avsedd för extremt utsatta rum och känns onödigt i ett hem.
Så de är Exellence eller Expression som de står i mellan.
Det är inte jättestora skillnader i mellan dom 2 golven enligt papper. Det är väl egentligen hårdheten på ytan som de skiljer på.
En del av golvet ska ligga i kök, men där tänkte vi nog ändå lägga något extra i fogarna för att stå i mot fukt ännu bättre.
Så frågan är om de är värt 30kr/kvm extra för Exellence?

Expression: https://www.golvpoolen.se/laminatgolv-pergo-living-expression-gra-ek-3-stav
Exellence: https://www.golvpoolen.se/laminatgolv-pergo-original-excellence-gra-ek-3-stav
 
S
Har precis lagt 140 kvm Orginal Exellence. Fick ett kanonpris 179 kronor kvm!
Orginal Exellence är mer reptåligt, stöttåligt och står emot vatten lite bättre. Dessutom är brandklassningen högre.

Läggningen är dock otroligt enkel, nog det enklaste golv jag lagt i mitt liv. Lycka till!
 
Tack för svar! 179kr va ju ett kanonpris. Får man fråga vad du köpte de nånstans? :) Har lite rabatt ifrån golvpoolen, men inte så pass mycket.
Men med andra ord så är det bättre att lägga ner lite extra på exellence?
 
S
Det var en tillfällig kampanj hos en lokal återförsäljare för någon månad sedan. Hur många kvm ska du lägga? 100 kvm blir ju 3000 kronor mer för Orginal än Living.
 
Okej.
Nä, de är under 100kvm så de blir faktiskt inte så stor skillnad när man tänker efter :)
Det får bli exellence. Dom tusenlapparna som skiljer är lite sammanhanget.
Tack för svaren!
 
Living Expression
Pålitlig slitstyrka för hemmet.
» Fukttålighet: Hög
» Reptålighet: Hög
» TitanX™
» Golvklassning 32
» Hygienisk
» Brandklassning: Cfl-s1
» 25-års garanti i hemmiljö

Original Excellence
Golv för vardagens alla utmaningar.
» Fukttålighet: Hög
» Reptålighet: Mycket hög
» TitanX™ Advanced
» Golvklassning 33
» Hygienisk
» Brandklassning: Bfl-s1
» Livstidsgaranti i hemmiljö

Skiljer en hel del så valet blev rätt enkelt nu.
 
  • Gilla
Stadsfiskalen
  • Laddar…
S
Vad skönt. Du kommer få ett sjukt lätt golv att lägga! Jag la 50 kvm på en dag utan att jag stressade nämnvärt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.