Hej,

Vi måste göra vid vår garageuppfart på ca 85m2. Nu ligger sprucken asfalt från 60-talet och det måste bort asap. Entrégången är i skiffer så något som går bra ihop med det. Med tanke på att det är tegelfasad så kanske man vill ha något lite "lugnare" dvs större plattor eller asfalt, eller inte.

Jag kommer få hjälp av grävare med underarbetet, men läggningen ska jag och några kompisar göra.

Vad tycker ni? Asfalt, betongplattor, visby struktur, natursten?

Visa gärna bild på era uppfarter för inspiration :D
 
  • Tegelhus med sprucken asfaltsuppfart och skiffergång.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Natursten, typ smågatsten eller storgatsten är snyggast enligt mig men troligtvis också det dyraste.
 
wildeside
Minst underhåll/skötsel asfalt, bilen bryr sig inte om hur underlaget ser ut. Finns annat på en fastighet att underhålla/sköta om
 
MrJay
Betong
 
Ser ut att vara ett fint, välbevarat hus! Sjöstensplattor skulle vara tidsenligt. Kanske går att få gratis is tillräcklig mängd om man har tur. Oregelbunden skiffer skulle ge ett modernare utryck men även passa in. Fixa gången till huset i samma veva :)

Sen till att hålla dig borta från byastenen bara :)
 
J joba91 skrev:
Hej,

Vi måste göra vid vår garageuppfart på ca 85m2. Nu ligger sprucken asfalt från 60-talet och det måste bort asap. Entrégången är i skiffer så något som går bra ihop med det. Med tanke på att det är tegelfasad så kanske man vill ha något lite "lugnare" dvs större plattor eller asfalt, eller inte.

Jag kommer få hjälp av grävare med underarbetet, men läggningen ska jag och några kompisar göra.

Vad tycker ni? Asfalt, betongplattor, visby struktur, natursten?

Visa gärna bild på era uppfarter för inspiration :Dkör med smågatustenar eller marksten blir jätte snyggt. i andra fall ta ny och fräsch asfalt
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.