Hej!
Köpte nyligen hus med tillbyggd inglasad altan.
Dörrar saknar lås vilket gör att man kan lätt ta sig in på altanen och greja hur länge man vill för att ta sig in i huset.
Gamla ägarna var av ett äldre generation och var nog hemma hela tiden så det var nog inga bekymmer för de att det inte gick att låsa.

Försökte leta efter lite olika lås på nätet men hittar inget som skulle passa våra dubbla skjutdörrar som går att öppna från båda håll. Se bilder.

Det ända jag kommer på är ett kajuthasp, men det känns ju lite för gammaldags med sådana.

Tipsa gärna om ni har något bra förslag.
 
  • Närbild på olåsta skjutdörrar på en inglasad altan med skor och en krukväxt placerade innanför.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Öppning av inglasad altandörr utan synligt lås, visar skjutdörrarnas ihopkoppling vid handtaget.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder

Bästa svaret

Detdär ser ut som classic skjutpartier från skånska byggvaror. Ring deras kundtjänst och fråga efter en låsknopp till classic.
Den ser ut som denna
https://www.leifarvidsson.se/las-till-skjutparti-plopplas-pris-st

Men jag tror den är betydligt billigare på Skånska Byggvaror. För montering kan du läsa monteringsanvisningen för skjutpartiet på deras hemsida.
 
S s97danl skrev:
Detdär ser ut som classic skjutpartier från skånska byggvaror. Ring deras kundtjänst och fråga efter en låsknopp till classic.
Den ser ut som denna
[länk]

Men jag tror den är betydligt billigare på Skånska Byggvaror. För montering kan du läsa monteringsanvisningen för skjutpartiet på deras hemsida.
Ja men tackar, det heter plopplås eller snäpplås, tydligen.
Hittade massor på nätet nu när jag väl söker efter dessa namn!
 
Ja när man väl vet vad det heter så är nätet underbart att söka på 😅
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.