Hej,

vi behöver ett trådlöst villalarm som har:

- Möjlighet att styras via datorn (slå av/på, skicka larm ect)
- Dörr och rörelsesensorer
- Röksensorer

Vi vill inte ha något abonnemang kopplat till det.

Vilket larm skulle ni ha valt?
Var köper vi det bäst (i Sverige/utlandet)

P
 
kolla in Powermax serien som ger dig det du listar om du kompleterar med Powerlink modulen, exempel på leverantör är www.protexus.se .
Köpa i Sverige eller inte är ju som lån 'rörligt/bundet'. Känner du dig trygg med att beställa från utlandet så kan du spara en del men du kanske inte kan få så bra support av svenska leverantörer.

Kolla runt lite på forumet och sök på larm, larm england, larm us etc... så hittar du nog en hel del.
:)
 
Hade lätt valt Siemens SPC.. Använder ett Webgränsnitt för programmering (gäller dom stora centralerna) Dessutom förbaskat snygga. Har än inte hunnit leka så mycket med denna central men det är få larm jag gillar vid första anblick.
 
ja du frohike nu blev jag :) ! Detta verkar ju vara larmet gjort för 2000 talet iaf vid första titten på Siemens hemsida här. Det verkar t.o.m att stödja prgramering via IP och inte bara serial RS232. Jag har funderat rejält över om jag ska välja Powermax Pro eller ett DSC Power 1864 system. Nu känns det som ditt förslag ger den perfekta kombinationen utbyggbart - stöd för rfid - stöd för web/sms styrning - snygg design - smidigt att programmera(?)

Vet du vart man kan vända sig för en offert?
 
Jag tror att alla som säljer Bewator kan få in ett pris. Solar (Elgrossisten) är rätt stora på det, men de säljer ju inte till privatperson. Men de kan nog hjälpa till att tala om vilka man kan prata med.
 
Kollade lite.. För 4000 centralen med Map får man ge nått över 2000 kr.. Den går då att programmera i grundutförande via USB men om jag fattade det rätt så kan man köpa till IP-modul.
Sen får man lägga på 1000-1200 kr för per central större man vänler. vilket medför att 6000 som har allt i grund kostar en 4-5000 kr inkl map.

Får säga att det verkar lovande, väger nästan över från galaxyn..
 
Vad säger ni om SPC. Något att ha?
 
Läste lite snabbt om SPC-serien. Verkar ju bra, men mjukvaran för programmeringen gissar jag kostar en slant. Eller behövs den på de större centralerna som ju verkar ha inbyggd webserver för programmeringen?
 
Webservern surfar du in på.. med en webläsare.. Dvs ingen programvara behövs
 
Helt klart SPC.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.