Snart är det dags att fixa badrummet. Vilket kakel tror ni kan bli snyggast?
Vi står mellan två val. Antingen 10x20 med fasade kanter i halvförband, alternativt 15x15. Golvet kommer att vara en 20x60

021.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • 021.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Kommer du verkligen att få det bra runt golvbrunen med 20x60 eller byter du dimension vid själva golvbrunnen? De säger att fall och tätning blir svårare med stora plattor runt golvbrunnen.

Det är en smaksak vad ni vill ha. Själva har vi liggande vita plattor 20x40 men stående svart grafik vid kommod, toalett och dusch.
 
Redigerat:
Tycker definitivt att de rektangulära är mycket snyggare än de kvadratiska.
 
KristinaRT
Jag personligen är inte jätteförtjust i fasade kanter efterom jag tycker det ger ett "plottrigt" intyck. Det blir så många ljusreflexer och kanter överallt, att det blir oroligt att se på. Jag hade ansolut valt 15x15, vilket vi hade i vårt förra badrum, och kommer att ha när vi renoverar vårt nuvarande badrum om några år. Det är en klassisk platta som passar till alla stilar och inte är speciellt tidstypisk (vilket jag gillar). Men det är ju min uppfattning....
 
Redigerat:
Mikael_L
10x20 satta i raka förband.

För du kommer väl inte sätta golvet med halvförband?
 
10x20
 
Mikael_L
Mikael_L skrev:
10x20 satta i raka förband.

För du kommer väl inte sätta golvet med halvförband?
Och utan fasade kanter ... ;)
 
Martin Granqvist skrev:
Snart är det dags att fixa badrummet. Vilket kakel tror ni kan bli snyggast?
Vi står mellan två val. Antingen 10x20 med fasade kanter i halvförband, alternativt 15x15. Golvet kommer att vara en 20x60

[bild]
10x20 i halvförband är snyggt och ger karaktär. 15x15 är "tråkigare", men ger ett renare och enklare intryck. Det beror ju lite på vilken still du vill åstadkomma. Jag har själv 15x15 i mitt badrum för jag ville ha det rent och enkelt och för att det passade fint med den övriga badrumsinredningen.
 
15x15 kan vara snyggt i kök men inte i badrum - skriker hyresrätt. Fasat 10x20 👍🏻
 
E
Ofasade 10x20 i halvförband
 
10x20 i raka förband och inga fasade kanter alla dar i veckan.
 
Golvet kommer att vara moasik i duschhörnet så vi klarar golbrunnen oavsett plattor. Klinkern ser ni i högra nedre hörnet på övre bilden. Vi har tänkt oss en ganska mörk fog. Vi är inte ute efter en "modern" look. Mer åt sekelskifte/industri. Badrummet är litet, 4.5 kvm. Duschdörrar 90x90 i hörnet. Kommod och högskåp i gammal stil med pärlspontsluckor i vitt.
 
1960
 
Jo.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.