Har 2,5 mg järn per liter i borrad brunn. Även lite svavelväte i vattnet. Har hydropress och vill inte byta den utan letar ett filter som syresätter sig själv. pH 7,5. Filterförsäljarna pratar i 7 år innan de kommer med sina prisförslag, kan tänka mig att lägga ca. 10 000 på en lösning. För det är bara vintervatten, och maj till oktober har vi vatten från en annan källa som har utmärkt vatten. Vad ska jag köpa?
 
Björn filter är tillräckligt men knappast om du pratar med filter säljaren
 
Provade julas polska variant av björnfilter med kol=ingen skillnad och järnpatron= lite bättre en kort stund
 
Vetbäst Vetbäst skrev:
Har 2,5 mg järn per liter i borrad brunn. Även lite svavelväte i vattnet. Har hydropress och vill inte byta den utan letar ett filter som syresätter sig själv. pH 7,5. Filterförsäljarna pratar i 7 år innan de kommer med sina prisförslag, kan tänka mig att lägga ca. 10 000 på en lösning. För det är bara vintervatten, och maj till oktober har vi vatten från en annan källa som har utmärkt vatten. Vad ska jag köpa?
10000 :crysmile:

30-40 måste du upp i. Fortsätt köp grejer på Jula :crysmile:
 
Jag har ett RIF100 från aquagruppen
0,62 i järn och tydlig svavelvätelukt. Kopplat efter hydropress.
Det funkar bra. Enda negativa att det backspolar vid varje 2m3 och det låter väldigt mycket.

13900 kr fick jag ge.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.