Som framgår av mitt nick är jag målare. Har en kompis som är elektriker som lovat hjälpa mig med elen. Bror min byggingenjör samt en annan kompis snickare. Nu har jag hela tiden tänkt ett beg-hus men nu har jag kollat även på nytt. Spanat massor kollat in mest 1½ plan då det verkar billigast och mycket kvadrat. Tänkt att få hjälp med undervåning för att köra över helt själv. Tänkt mig över 140 kvadrat men samtidigt får jag känslan att köra lite större hus än jag behöver. Kanske 160. Alla åsikter är välkomna. Jag kör prio på pris, kvadrat samt ekonomi.
Alltså inte massa krångel utan så prisvärt som möjligt utan att det blir dålig kvalitet.
Även isolering för bra ekonomi då det blir varmt.
Kan säga att min bror inte är så mycket mer än duktig på att räkna så jag får liksom inte värsta ritningen och så vidare. Kompisen som är snickare kan bara hjälpa måttligt. Tror lösvirke blir för svårt.

Budget på under 3 mille. Mellan två och 3 mille totalt. inkl tomt. 500 000:-
Alltså inte över 2 500 000:-
/Målarkludden Andreas
 
Redigerat:
Björklidenhus?

Borde rymmas inom din budget.

Lb hus Classic-serien borde också vara aktuell.
 
Jag har en budget på 2 miljoner när det gäller huset, dvs exkl tomt. Köpt prefab och gjort ingenting själv (förutom garaget). Skulle gjort saker själv värt 50 000. Jag tror att jag hamnar runt 2,2 miljoner exkl gräsmatta/staket/uteplats. Så jag säger att det är fullt möjligt att hamna under t o m utan att tumma på kvaliteten. Huset är för övrigt enplanshus med 155 kvm boyta samt en garage på 32 kvm. Garaget har jag byggt själv dock ej grunden. Behöver du mer info, pm mig.
 
du kan nog kolla hos dom flesta och hitta bra alternativ.
 
det du kan göra är att du köper ett prefab fhus från en billigare husbyggare som inte behöver vara så nära så får dom frakta huset och de borde bli ett utav många billiga alternativ , och sen så går de ju alltid att förhandla om priser , man ska stå på sig //halvfärdig snickare
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.