Kan vara kul att läsa lite om vad ni alla andra funderar på/bygger?

Själva kommer vi att bygga med Myresjöhus (de har tomten) men vi funderar kring Sonett, Melodi, Prästgården och Ekeby.

Vad vi gärna vill ha är en barndel och en vuxendel, samt stort kök och stort vardagsrum. Viktigt är även möjlighet till förvaring samt stooor tvättstuga.

 
Hej Lena!

Vi bygger ett 2-plans funkishus med Sävsjö Trähus. I kommande vecka ska grunden gjutas och huset levereras vecka 11. Spännande!

Lycka till själv!
 
Bygger Västervik från Smålandsvillan! Smala höga fönster som ger bra ljusinsläpp samt en planlösning som gör att man har möjlighet att få ca 46kvm kombinerat kök och vardagsrum! Ljus och öppen planlösning.

Känner mig trygg med säljaren i Kalmar. Annars hade jag nog inte vågat bygga hus tror jag!

//RoDj
 
Hej jag o min kille ska bygga ett Lb-hus i IRSTA strax utanför Västerås. Tråkigt nog är tomterna dyra, drygt halvmille, trevligt att det går bra med prutningen 200kkr på tomten (konstig prissättning med de prismarginalerna).
Vi har valt ett tjädern med ganska mycket extrautrustning (lb kör med genant låg standardnivå).
Slutpriset ser ut att bli 1,9 mille inklusive allt, även dubbelgarage på 90 m2
 
Fråga till gust!

Vad kostar ert LB-hus? Har fått för mig att dom kostar mycket...? ??? Gör nu mycket själva med tomtarbetet?

Mvh, Jessica
 
Hejsan....
Vi funderar på att bygga ett Ekeby 1-plans på 151 kvm, Myresjö. Tomt har vi ordnat själva. Inklusive ett dubbelgarage,bastu, centraldammsugare, 17 tak "spottar" + dimmer och kamin så stannar det på ca 2250 tkr. Med tomten då oxå, och alla andra avgifter enl. prod.kalkylen.
MVH Benny
 
Huset inkl garage slutar på ca 1,6 mille resten är tomt.
 
Trivselhus Solvik 618, husleverans om 1.5 vecka! Huset är ett 1.5 plan i vinkel på 175 kvm.

Vi valde Trivselhus pga att det var de som hade tomten, huset för att vi ville ha ett vinkelhus med öppen planlösning med "sovavdelning" avskilt en trappa upp.
 
gust skrev:
Huset inkl garage slutar på ca 1,6 mille resten är tomt.

Ska ni bygga huset själva eller ... ???
Ringde en försäl. och fick ett pris på 2350 tkr nyckelfärdigt.
Vi var annars inne på tjädern ett tag.
MVH Benny
 
Tycker också att det låter otroligt billigt med 1,9 mille för det huset om tomten är så dyr.

Jag undrar om det är en glädjekalkyl eller... ???

Mvh, Jessica.
 
Hej!
Vi hade Tjädern som favorit länge men det föll på att försäljaren inte var riktigt alert så det slutade med att vi skrev på för en annan leverantör men det är en annan historia.
Vi fick dock pris på ett nyckelfärdigt Tjädern på 2,4 mille, utan tomt och inte speciellt stora ändringar på planlösningen så inte vet jag om ni fått en glädjekalkyl eller om han försökte blåsa oss.... :-/
/L
 
Jag antar att huset är NF ?..sen måste väl anslutningar + alla andra avgifter komma till ? Det är ju ett antal hundra tusen till....200 tusen och uppåt beroende på vad som behöver göras med tomten ? Sprängning, pålning, fyllnad ? Dom schakt och fyllnadsåtaganden som LB-hus inkluderar i priset förutsätter en i princip helt plan tomt med bra underlag...
 
Hejsan,

vi bygger ett modifierat Tallbacken med Kvalitets-Hus där vi har tagit bort balkongen (kommer aldrig sitta där när vi har veranda nedanför) och fått glasveranda/burspråk eller vad man kallar det hela vägen upp. Det blir ett hus i gammal stil som passar in i området. Prel leverans v19.

Förutom att huset känns rätt så gör även Kvalitets-Hus det och vi har fullt förtroende för dom, hela vägen till inflyttning. Har fått väldigt bra referenser också.
 
Vi har byggt ett enplanshus med hjälp av arkitekt från/ med Trivselhus.

Varför? Vi ville ha ett enplanshus med stora sovrum + stort kök.
 
gust skrev:
Hej jag o min kille ska bygga ett Lb-hus i IRSTA strax utanför Västerås. Tråkigt nog är tomterna dyra, drygt halvmille, trevligt att det går bra med prutningen 200kkr på tomten (konstig prissättning med de prismarginalerna).
Vi har valt ett tjädern med ganska mycket extrautrustning (lb kör med genant låg standardnivå).
Slutpriset ser ut att bli 1,9 mille inklusive allt, även dubbelgarage på 90 m2
Jag snackade med en förs. igår, och vad jag fattade så är det ett stommonterat hus ni ska bygga. Han tog 1,9 för ett sådant. Det var i en storstad. Så om ni bygger på landet så förstår jag att det blir så lite om ni bygger själva.

Men det här med garage på 90kvm???? Är det ett dubbel/trippel/multi garage eller????? ;D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.