Hej

Måla golvet vitt!

Lasyr och lack, hårstrån och damm syns mindre då.

Alt. vit blank golvfärg, såå snyggt!

Micke
 

En ljus bets och lack tycker jag hade varit snyggt. Då framträder träets ådring fortfarande, samtidigt som du får ett golv som är lätt att underhålla. Vitpigmenterad olja kan också bli snyggt, men ett sådant golv kräver mer underhåll.


 
Måla golvet vitt!

Lasyr och lack, hårstrån och damm syns mindre då.

Alt. vit blank golvfärg, såå snyggt!
kanske en dum fråga; blir det lättare eller svårare att hålla golvet rent med vit blank golvfärg?
Jag håller med om att det är snyggt, men oroar mig för att smuts och damm syns mer på blankt golv...

 
Tycker nog också att golvet skulle vara snyggt i nå´n form av vitt.
Tror att mörkt golv och mörkt kök blir just mörkt.
Man behöver ju inte måla det med vit täckande färg, skulle nog själv ha valt en vit lasyr eller vitpigpenterad golvolja.
Det tror jag skulle bli snyggt.

// Fia
 
Vitbetsat trä helt klart. Varför inte ek eller liknande. Då får du både ett ljust golv samtidigt som det det funkar med luckorna och samtidigt som det inte blir för "murrigt".
 
Hejsan!
beror lite på vad ni väljer för möbler och färger i övrigt. Man vill ju inte att det ska bli för murrigt rent allmänt. Man vill ju få fram det där lite stilrena ... och ni verkar ju ha ett kombinerat rum... så man kanske måste tänka på vad som passar ihop med de delarna också?

Vitt är helt okej som färg på golvet.. svårt att hålla rent dock. Ska ni ha trägolv? laminat? klinkers.. allt funkar ju... ska ni ha klinkers.. välj något naturnära... som någon beige ton av nått slag eller ev ljusare. Ska ni ha laminat eller parkett eller båda? ha klinker i tillredningsområdet och parkett i övrigt...väl några som bryter väl och matchar med kaklet ni valt allmänt till köket...

björk är också nått som passar.. ganska ljust träslag.. funkar med laminat också ju..

Ni får fundera lite...finns många alternativ! Svårt att ge goda råd när man inte vet hur saker i övrigt är.. vad ni gillar för stil.. och vilka material ni använder på möbler osv..

Lycka till!!!!

MVH
Sandra
 
Hej!
Jag undrar om du tänkt dig kaklet i den nyans som finns på bilden?
Varför kommer du att lägga in ett nytt brädgolv?
mvh fiddeli
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.