Hej,
Jag är nybörjare på detta forumet och har sökt mig hit då jag inser att det finns en del kompetens och erfarenhet som kanske kan hjälpa mig och räta ut några frågetecken.

Jag kommer inom några veckor att påbörja ombyggnationen av vårt kök där jag blåser ut all gammal inredning, sätter upp nytt innertak med spotlights, ny gipsvägg och lägger nytt golv. Dessutom skall självklart ett nytt kök in och det är där jag nu har utmaningen vid val av leverantör, IKEA, HTH, Marbodal, vilken skall jag välja?

Jag har länge varit inne på att köpa IKEA GDS och komplettera detta andra vitvaror, Miele, Elextrolux e.dyl. Jag har också tänkt mig att lägga på en längre (3000-3600mm) rostfri diskbänk över bänkskåpen.
(Jag inser att diskbänken kommer att kosta nästan lika mycket som köket, men det får jag väl svida...:D)

Frågan som jag ställer mig och som säkert har diskuterats i forumet ett antal gånger är vilket GDS kök skall man välja. Jag har inga problem med att montera ihop skåpen själv, jag har heller inga problem med att montera upp köket själv, problemet jag har är att jag vill ha mest kök för pengarna. Jag har budgeterat 50.000 kr för skåpen inkl. luckor (vill ha högglans vita) och ca 60.000 kr för vitvaror. Det handlar om ca 12 skåp och ett högskåp (se bild).

En annan fråga som jag brottas med är färgen på skåpen. Jag är inne på att skaffa mörka stommar och som sagt ha vita luckor till detta. Hur tror ni att det blir, finns det några nackdelar? (förutom att luckorna måste sitta 100% rätt)

Jag hoppas att forumet kan vägleda mig rätt på opartiska grunder. Tack på förhand!

Kök1.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Kök.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
oops... verkar vara fel forum för att ställa frågor om kök :(