Hej, har köpt hus och ska införskaffa en verktygssats.
Har kollat rundor lite och just nu är det kampanj på dewalt sats. Skruvdragare, mutterknackare, sticksåg, cirkelsåg. Någon som har andra tips eller egna erfarenheter?
 
Jag har ett dewaltkit och har fortsatt med dewalt. Har inget att klaga på. Alla stora märken skulle nog funka. Har dina föräldrar eller grannar redan valt märke kör samma som dom så kan ni låna av varandra. Minst 3 batterier om du bygger mycket. Köpa lösa batterier senare är jättedyrt.

Kom ihåg att bygga och renovera är en materialsport! 😉
 
Vi har alla olika preferenser
Välj något märke som du tycker verka passa dig
Är du en glad amatör och inte har obegränsad budget så kan Makita, Dewalt eller Bosch grön vara ett bra alternativ
Undvik Jula och andra lågprismärken
Håll dig till samma märke så kan du köpa makiner utan att behöva betala för batterier och laddare när du utökar samlingen
 
MrJay
Hur mycket har du råd med? Hilti om pengarna inte är ett problem.

Annars är Bosch Professional (blå), DeWalt eller Milwaukee alltid ett bra val. Festool är mer ett varumärke för möbelsnickare IMO
 
Jobbar som rörkrökare och använder då bara hilti på jobbet
Funderar på att köra dewalt serien, just nu 8500 på proffsmagasinet
 
D
Jag har åsikter! Mina åsikter är:

- Grön Bosch och Ryobi är obra.
- Verktygspaket är obra, köp maskiner efter behov istället. Ibland är det dessutom snikmaskiner i dessa paket.
- Sladd är bra till maskiner som kräver mycket effekt och maskiner som används sällan.
- Bra varumärken utan inbördes ordning är Blå Bosch, DeWalt, HiKoki, Makita, Panasonic, Milwaukee, Mafell, Hilti, Festool, Flex, Fein, eventuellt Metabo.
- Blå Bosch kommer ibland till bra peng på Amazon om du har tålamod att vänta.
 
  • Gilla
MrBusch
  • Laddar…
Och jag tycker att Bosch gröna 18v är bra. Har dock inte, eller har haft, några andra batteriverktyg som jag kan jämföra med.

Bosch gröna är hyfsat billiga och de har hittills hållit för mina amatörjobb i hemmet. Har sticksåg, en handöverfräs, cirkelsåg, två skruvdragare, varav en med slag, en slagborr, multiverktyg, två slipmaskiner, en grästrimmer och en radio med blåtand. Samt sex, sju batterier från 1,5 Ah till 4 Ah. Alla verktygen använder såklart samma batterier och det är nog bara sticksågen jag inte tycker håller måttet.

Jag har emellertid inte köpt det här som nåt paket utan missbruket började med en skruvdragare och sen har det fyllts på allteftersom när behov uppstått eller när det varit rea på grejerna.
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.