Bild på djurspillning på en träyta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Har hittat liknande spillning i min trädgård. Någon som vet vilket djur? Har googlat och fått fram antingen Uggla eller igelkott.
Vilket djur är det?
 
Kan nog vara kotte men de korvar kotten häromdagen lämnat på mitt vardagsrumsgolv och ateljegolv har varit slätare, inte så "bubbliga" 😉
 
  • Gilla
Anders Kihlander
  • Laddar…
yonna yonna skrev:
Kan nog vara kotte men de korvar kotten häromdagen lämnat på mitt vardagsrumsgolv och ateljegolv har varit slätare, inte så "bubbliga" 😉
Men kan det vara så att dina vänner äter lite mer ”kontrollerad ” mat, typ katt eller hund mat?
 
Min erfarenhet är att igelkotten ofta lägger längre / flera korvar, är det en enstaka korv är ofta padda den skyldige.
 
A Anders Kihlander skrev:
Men kan det vara så att dina vänner äter lite mer ”kontrollerad ” mat, typ katt eller hund mat?
Menar du "mina vänner" 😂? Kotte går oinbjuden in i mitt hus då jag ffg inte har någon bevakande jycke. Den utfordras inte. Även kottebajs i trädgården är slätare. Enstaka ugglor finns även här. Hur stor är lämningen? Finns det grävling/räv (eller skog) i närheten? Lukta nästa gång: rävbajset luktar fränt och grävlingen mer sött (läste jag på nätet nyss).
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.