Jag hör skrapande ljud från min vind ibland. Jag har tänkt att det är fladdermöss, egentligen lite oklart varför.

Jag spikade igen vindsluckan för några år sedan. Då var där strax ett litet område borta i ett hörn, som om någon filat bort lite träd för att kunna komma in igen. Så efter vad jag förstår borde det inte vara fladdermöss då. Ingången är bara kanske 2 centimeter, så det borde inte vara någon vessla eller sådant. Möjligen kunde en ekorre tränga sig in där. Men jag hör aldrig steg där inne, däremot hör jag tydligt ekorrar när de är på taket.

Jag har haft getingar där inne, och möjligen kunde de ha utökat hålet, de skall kunna göra det efter vad jag hört. Så det behöver också vara ett djur som kan samsas med ett getingbo.

Det luktar i huset, och en idé jag har är att det ligger döda djur där uppe.

Hur gör jag för att kolla vilket djur det är (så att jag kan sätta upp ett stålnät vid rätt tillfälle när det/de inte är inne? Eller hur gör jag för att veta om lukten kommer av döda djur?
 
M
Det enda du kan göra är väl att öppna luckan och se efter vad som är där? Varför måste luckan vara igenspikad, kan ju vara bra att kunna kolla då och då.
 
  • Gilla
kisumisu och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.