Hej!

Det är så att jag har skaffat nytt boende och det var länge sedan jag flyttade från en hyresrätt. Så frågar bara så att jag har fattat det rätt vad jag ska skriva i mitt avtal om flytt. I kontraktet står det "På grund av denna dag träffad överenskommelse upphör kontraktet att gälla fr o m den ....... till vilken dag hyresgästen förbinder sig att jämte husfolk ha avflyttat."

Jag vill säga upp lägenheten denna månaden för att ha min lägenhet till och med den 31/10. Har 3 månaders bindningstid på min hyresrätt. Så nedan är min tanke om hur jag ska skriva:D. Det kan ju stå en dyrt om jag skriver någon dag fel och får betala en hel månads extra hyra.

Så i min värld skall jag skriva ""På grund av denna dag träffad överenskommelse upphör kontraktet att gälla fr o m den 31/10 - 2020 till vilken dag hyresgästen förbinder sig att jämte husfolk ha avflyttat.".
 
Stämmer(y)
 
  • Gilla
FRS05
  • Laddar…
Se till att få med allt husfolk när du flyttar. Det finns inget värre än när man flyttar in i en lägenhet och hittar kvarlämnade husor och betjänter.
 
  • Haha
  • Gilla
AndersOhrt och 3 till
  • Laddar…
Jag tycker tvärt om! Lämna kvar lite husfolk till nästa hyresgäst, så de kan flytta in direkt.

Det är ju så svårt att få tag i bra tjänstefolk nuförtiden.
 
Detta gick ju bra. Hyresbolaget ändrade min uppsägningstid bara för att det är 2 månaders uppsägningstid inom beståndet. Får man ens göra så? Har ju ett kontrakt jag skrivit på med en viss uppsägningstid till ett specifikt datum.

De tyckte så för att min nya lägenhet fick jag tillträde till 2020-10-01 så det passade ju bra att jag behövde vara ute 2020-09-31 i min nuvarande lägenhet. Jaja, går nog att ändra men spännande detta. Hade jag inte haft koll och kollat in deras nya uthyrning kunde de ju fått ett påskrivet kontrakt på min nuvarande lägenhet där jag vill bo kvar till 2020-10-31.

Tycker det är skönt att ha en hel månad på sig att flytta därav detta upplägg.
 
Dom ville nog bara vara hyggliga. Att någon ’vill’ betala en månad till hör nog till undantagen, dom flesta kämpar nog med att kunna spara den kostnaden istället för att ta en lugn o skön flytt.
 
När jag flyttade inom ett studentbostadsbolag så hamnade jag i ett dilemma.
Man skulle lämna in nycklarna sista arbetsdagen innan månadsskiftet, och kunde hämta sina nya arbetsdagen efter skiftet, överlapp gick de inte alls med på.

Jag skulle byta lägenhet vid årsskiftet och detta så sammanföll så att jag skulle vara tvungen att lämna in nycklarna innan jul och kunde hämta de nya ett par dagar in i januari.

Undrade var jag skulle göra av med alla mina prylar under tiden. "Inte vårt problem".
Som tur var flyttade den förra hyresgästen ut tidigare och jag kunde flytta innan jul.

Själv skulle jag aldrig vilja flytta utan överlapp.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.