Söker ett 9kwh bastuaggregat, vet ni/har ni ngt som ni rekomenderar som inte kostar skjortan?
 
Då måste jag fråga vad en skjorta kostar hos dig???
Jag har haft en HELO pikkutonttu, pappa har den samma på stugan , och den kan VARMT rekommenderas. det är 90kg sten i den så den ger veldigt behagliga bad. i en så stor ugn måste det vara en god del sten , det är väl mitt råd.

MVH
Sakke
 
Jag köpte detta från Bastubutiken, http://www.bastubutiken.se/produkter/Bastuaggregat-Narvi-NM-900-Svart_833, det funkar riktigt bra och har 30 kg sten, dock inte lika mycket som Sakke men så är detta lite billigare. Jag drog ner på investeringen på aggregatet då jag kan byta detta senare. Valde dock mer exklusiv inredning av bastun, den är ju även svårare att byta senare... :)
Lycka till med basatubygget!
// Calle
 
Pratar du el ?
 
När man snackar om kw så är det oftast det...

MVH
Sakke
 
Ofta men inte nödvändigtvis. När jag kollar nu så verkar det iofs svårt hitta vedaggregat på 9 kW. 12kW verkar var det minsta ?
 
IKI-kiuas cube är inte så dumt! Kronans kurs mot € är också fördelaktig just nu!
 
Mer sten desstu bättre! så dom med 90kg sten kan jag rekomendera iaf! kanon värme att bada i även på låga temperaturer typ 50-60grader! mer vatten man kan kasta på bättre blir det! om man inte ska bada svensk bastu då skulle jag rekomendera en elfläkt från nått billigt varuhus... ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.